Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریاچه سقالکسار از پاک‌ترین‌ دریاچه‌های ایران است که طبیعت زیبای گیلان را به رخ مسافران می‌کشد.

خبرگزاری شبستان، سقالکسار_مائده فلاحتکارضیابری: این دریاچه در استان گیلان و روستایی به همین اسم، از توابع دهستان لاکان در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت است.

 

دریاچه‌ای در منطقه جنگلی سقالکسار وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را از دور و نزدیک به سوی خود می‌کشاند، گردشگرانی که با دیدن طبیعت بکر و زیبای این منطقه از گیلان به فکر ثبت لحظه لحظه حضورشان در این دریاچه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

به دلیل توجه ویژه مردم و مسئولان این منطقه به دریاچه، آثاری از زباله در آن دیده نمی‌شود و به همین دلیل آن را پاک‌ترین دریاچه ایران نامیده‌اند، با وجود این سد زیبا، امکانات رفاهی زیادی هم در کنار آن به وجود آمد تا مردم ساعات خوشی را در کنار خانواده در این جای باورنکردنی به خوشی بگذرانند.

 

مساحت ۱۵ هکتاری این دریاچه باعث شده تا چشم کار می‌کند آب و مخملی از کوه‌های سبز دیده شود، با قایق‌ها می‌توان تا وسط دریاچه رفت، بعد در حوالی دریاچه جایی را برای اتراق کردن پیدا کرد و به تماشای طبیعت نشست.

 

پیاده‌روی، قایق‌سواری، پیک‌نیک با دوستان و خانواده و عکاسی و اقامت در سقالکسار از جمله برنامه‌هاییست که مسافران می‌توانند برای سفر به این دریاچه پاک برنامه‌ریزی کنند.

 

سقالکسار در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما در بهار و تابستان و پاییز شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند، درختان تازه جوانه زده، باران‌های گاه و بیگاه و تازگی فضا، چیزهایی است که در سفر بهاری به سقالکسار نصیبتان می‌شود.

 

 

*سقالکسار منطقه‌ای بکر با محیطی آرام

«حمیدرضا عبدلی» با بیان اینکه چندین بار به گیلان سفر کرده‌ام اما نخستین بار است که به منطقه سقالکسار می‌آیم، اظهار کرد: با دیدن این منطقه فقط توانستم «سبحان‌الله» بگویم به این همه قدرت خداوند در خلق طبیعت به این زیبایی.

 

این مسافر تهرانی با بیان اینکه سقالکسار یک منطقه بکر با محیطی آرام و دلنشین است، افزود: باید همه ما در راستای تمیز نگه داشتن محیط زندگی خود کوشا باشیم.

 

وی با بیان اینکه در این منطقه اثری از زباله نیست و بر جذابیت آن افزوده است، گفت: متاسفانه اکثر مردم ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که باید شهر خود را همچون منزلشان تمیز نگه دارند.

 

عبدلی با بیان اینکه باید به مسئولان و مردم این منطقه برای درست کردن چنین جایگاهی دست مریزاد گفت، تصریح کرد: چنین مکان‌هایی سبب جذب توریست خارجی به ایران می‌شود و باید تبلیغ بیشتری برای آن صورت گیرد.

 

 

*مسافران سفیر معرفی سقالکسار باشند

«شهلا کرنی» با بیان اینکه از تهران برای دومین بار است که به این منطقه سفر کرده‌ام، خاطرنشان کرد: سقالکسار را می‌توان محل رویارویی با رویاها نامید.

 

این مسافر تهرانی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت تصویر سقالکسار هیچ فرقی با صفحه بک‌گراند کامپیوتر ندارد، اظهار کرد: خداوند تمام زیبایی‌های دنیا را به صورت یکجا در این دریاچه خلق کرده است.

 

وی با بیان اینکه آب، درخت، کوه، سبزه و همه همه در کنار هم است، افزود: سال گذشته که به این دریاچه آمدم به خودم قول دادم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ آن را کنم تا عموم مردم ایران برای سپری کردن ایام تعطیلاتشان به این منطقه سفر کنند.

 

کرنی گفت: امسال با چند تن از اقوام خود به منطقه سقالکسار سفر کرده‌ام و آنها هم قرار است سفیری برای معرفی این منطقه به اقوام و دوستانشان باشند.

 

 

پاکیزگی این روستا یکی از ویژگی‌های مهم آن است و یکی از دلایل این پاکیزگی اجرای طرحی توسط شورای اسلامی این روستا مبنی براینکه در هنگام ورود هزینه‌ای از گردشگران دریافت می‌کنند و یک کیسه زباله به آنها می‌‌دهند تا زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند و در کیسه بریزند، در صورتی که کیسه‌های زباله پر شده در زمان بازگشت به متصدیان برگردانده شود در ازای آن دو سوم ورودی پرداخت شده را پس بگیرند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل مسافران نوروزی کمک به سیل زدگان خسارت سیلاب رئیس جمهور سیل شیراز خبرگزاری شبستان سیل گلستان سقالکسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • جوی آرام در لرستان
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال