Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:30:32 GMT

کامپیوتر‌هایی که تاریخ مرگ افراد را پیش‌بینی می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۶۱۸۳

کامپیوتر‌هایی که تاریخ مرگ افراد را پیش‌بینی می‌کنند!

پژوهش محققان دانشگاه ناتینگهام نشان می‌دهد کامپیوتر‌هایی قابلیت پیش بینی مرگ زودرس افراد را دارند. ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، این کامپیوترها در آینده نقش چشمگیری را در پیشرفت مراقبت‌های پیشگیرانه ایفا خواهند کرد. دانشمندان سیستمی را طراحی کرده‌اند که بر اساس الگوریتم‌های پیش بینی در یادگیری ماشین مبتنی بر کامپیوتر، خطر مرگ زودرس بر اثر بیماری‌های مزمن را تشخیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، این سیستم الگوریتمی پیش بینی‌های دقیقی را در مقایسه با رویکرد استاندارد طراحی شده توسط کارشناسان انسانی انجام داده است. به منظور انجام این مطالعه، اطلاعات مرتبط با شرایط سلامتی حدود 500 هزار مرد و زن 40 تا 69 ساله طی سال‌های2006 تا 2010 از بانک زیستی انگلستان استخراج شد و تا سال 2016 تحت بررسی قرار گرفت.

به گفته دکتر استفان ونگ، رهبر این مطالعه، در دنیای پزشکی، مراقبت‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌های مزمن از اولویت برخوردار است. تاکنون بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور طراحی شده بودند، بر یک بیماری خاص تمرکز داشتند، اما پیش بینی مرگ به علل متفاوت به علت پیچیدگی و تاثیر عوامل محیطی و فردی هنوز میسر نشده بود.

با طراحی این سیستم که دو الگوریتم یادگیری رندوم فارست (Random Forest) و یادگیری عمیق (deep learning) را مورد استفاده قرار داده بود، محققان گامی بلند در مسیر رویکرد جامع پیش بینی خطر مرگ زودرس از طریق یادگیری ماشینی بر داشته اند که طیف وسیعی از عوامل جمعیت شناختی، بیومتریک، بالینی، شیوه زندگی و حتی رژیم روزانه غذایی آن‌ها از میوه، سبزیجات و گوشت در روز را شامل می‌شد.

بنابر این گزارش، این ابزار پیش‌بینی نقش حیاتی را در توسعه ابزار‌هایی خواهد داشت که به طور سفارشی دارو حمل می‌کنند، اما هنوز تحقیقات بیشتری بر نمونه‌های جمعیتی متفاوتی برای اعتباربخشی به این الگوریتم‌ها نیاز است.

این پژوهش در مجله معتبر "PLOS ONE" منتشر شده است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند

نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است. اما سرعت حرکت این نانوحباب‌ها در حد صد متر بر ثانیه بوده که استفاده عملی از آنها را در کامپیوتر‌ها با مشکل مواجه می‌کند. اخیر محققان توانسته‌اند سرعت آنها را تقریبا ۱۰ برابر افزایش دهند.

 اسکایرمیون‌ها می‌توانند به افزایش سرعت در ادوات الکترونیکی کمک کنند. به تازگی محققان توانسته‌اند با کمک اسکایرمیون به سرعت بی‌سابقه‌ای دست یابند که نویدبخش پیشرفت در سیستم‌های محاسباتی آینده است.

محققان با شتاب دادن به اسکایرمیون‌ها، نوعی نانوحباب‌های مغناطیسی، تا سرعت ۹۰۰ متر بر ثانیه با استفاده از جریان‌های الکتریکی، پیشرفت چشمگیری در زمینه اسپین‌ترونیک داشته‌اند. این پروژه توسط یک تیم بین‌المللی در CNRS رهبری شده است.

پیش از این، این نانوحباب‌ها که به‌عنوان بیت‌های بالقوه آینده برای حافظه کامپیوتر‌ها در نظر گرفته می‌شدند، با حداکثر سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کردند که برای کاربرد‌های محاسباتی عملی کافی نیست. این پیشرفت با استفاده از یک ماده ضد فرومغناطیسی به دست آمد که به اسکایرمیون‌ها اجازه داد تا سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر داشته باشند.

این یافته‌ها که در ۱۹ مارس در نشریه Science منتشر شده، گامی مهم به سمت فناوری‌های محاسباتی با کارایی بالاتر و کارآمدتر انرژی است. این تحقیق با اهداف برنامه تحقیقاتی ملی SPIN که از ماهژانویه آغاز شد، مطابقت دارد و هدف آن ترویج تحقیقات نوآورانه اسپینترونیک و کمک به آینده دیجیتال کارآمدتر است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم