Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه پیرایش روح از آلودگی ها و فکر از جهالت ها ما را آماده ظهور می کند، گفت: آراستگی خود و جامعه به فضایلی همچون قناعت، همدلی و محبت نیز در این باره راهگشا است، امری که منتظران باید برای درک بهار عالمیان به آن توجه کنند.

حجت الاسلام «یاوری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز سال ۹۸ انجام شد، اظهار کرد: در سلامی به امام زمان (عج) بیان می کنیم «اَلسَّلامُ عَلی رَبیعِ الاَنامِ وَنَضْرَةِ الاَیّامِ؛ سلام بر بهار مردم و شادی روزگار» که در این سلام بیان می شود که بهار واقعی و نوروز اصلی انسانها با ظهور امام زمان(عج) محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: هم اکنون نیز نشاط و بالندگی جهان از وجود امام زمان (عج) نشات گرفته می شود که در روایت داریم: «لَوْلا الْحُجَّةُ لَسَاخَتِ الارْضُ بِاَهْلِهَا؛ اگر حجت نبود، مسلما زمین، ساکنانش را فرو می برد» بنابراین هم اکنون نیز حیات و نشاط جهان نشات گرفته از وجود مبارک ایشان است.

 

یاوری با اشاره به اینکه برای فرا رسیدن عید نوروز از گذشتگان دو رسم نیکو به یادگار مانده است، گفت: این دو عبارتند از پیرایش و آرایش است که پیرایش یعنی زدودن آلودگی ها و اینکه انسان از خود کثافات، آلودگی ها و زشتی ها را دور کند و آرایش یعنی انسان خود را زینت کند و به آنچه که نیکو و پسندیده است، بیاراید.

 

منتظران اهل چشم و همچشمی نیستند

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه پیرایش در سه بعد خود، خانواده و جامعه می‌تواند باشد، گفت: در زمینه پیرایش وجودی، انسان می تواند روح خود را از آلودگی ها، زبان خود را از بدگویی ها، چشم خود را از صحنه هایی که نباید ببیند،گوش خود را از شنیدن آنچه خداوند نمی پسندد، فکر خود را از جهالت ها و نادانی ها پاک کند و در بعد جسمانی نیز مهدوی و مورد پسند امام زمان (عج) باشد که این ملاک های ظاهری در نوع رفتار، کردار، پوشش، گفتار و نوع مجالسی که در آن حاضر می‌شویم، خود را نشان می دهد.

 

 وی با اشاره به ملاک های پیرایش خانه و خانواده تصریح کرد: امروز ترویج سبک زندگی غیر دینی و غیر ملی از آلودگی هایی است که خانواده‌ها را درگیر خود کرده است، اسراف، چشم و هم چشمی، حرص زدن و مدل های لباس غیر دینی و غیر اسلامی، از جمله ملاک های آن است که در این سال که به نام «رونق تولید» مزین شده است، می توانیم در خرید اقلام مورد نیاز به تولید داخلی بودن آن اهتمام داشته باشیم، که این ها همگی زدودن آلودگی هایی است که زندگی ما را فرا گرفته است.

 

یاوری ابراز کرد: تفریحات پیش‌بینی شده برای ایام نوروز باید سالم باشد، متاسفانه برخی تصور می کنند که هر جشنی حتما باید همراه با برخی از گناه ها باشد در صورتی که یک منتظر باید محیط آلوده را رها کند و بداند اگر بناست در جمعی حاضر شود که در آن از  خدا و ولی خدا دور می شود باید از آن دوری کند و خود را به عنوان یک منتظر واقعی سالم و پاک نگه دارد.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه منتظران باید به این نکته توجه داشته باشند که امام زمان(عج) در هر لحظه و مکانی شاهد اعمال و رفتار آنها هستند، افزود: بر اساس روایات اعمال ما محضر مبارک ایشان عرضه می‌شود و همچنین ایشان حاضر هستند و در میان ما حضور دارند لذا باید از انجام اعمالی که موجب آزردگی خاطر ایشان می شود، پرهیز کرد.

 

 وی با اشاره به ملاک های پیرایش جامعه گفت:  ناامیدی به ویژه در این ایامی که فشارهای اقتصادی بر مردم وجود دارد، گسترش روزانه شایعات، ترویج حرص، آز و طمع و همچنین مدعیان دروغین از جمله پلیدی ها و زشتی های جامعه است که باید از آنها دوری کرد و در نهایت برخورداری از تقوا بسیار مهم است که در قرآن کریم داریم: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ؛ و چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را روی آنها می‌گشودیم و لیکن (چون آیات و پیغمبران ما را) تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رسانیدیم.»

 

یاوری با اشاره به اینکه دومین عملی که برای آماده شدن جهت رسیدن به ربیع الانام نیاز است، آرایش خود، خانواده و جامعه به زیبایی ها است، تصریح کرد: آرایش کردن به معنای آراستن جامعه به زیبایی هاست که در وجود خود برای آرایش کردن باید رنگ و بوی خدایی و مهدوی و آنچه را که خداوند می پرستد، ایجاد کنیم و فضایل و کمالات اخلاقی را در وجود خود و در نهایت انتظار واقعی را که از نوع عمل، حرکت و پویایی است، در خود ایجاد کنیم.

 

این کارشناس مهدویت اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به روشنی مطرح کردند که باید رو به سوی ظهور حرکت کنیم یعنی باید رنگ و بوی مهدوی به حرکت ها بدهیم.

 

وی با اشاره به ملاک های آرایش خانه و خانواده مهدوی، تصریح کرد: در بعد خانوادگی باید بستر دعا جهت ظهور امام زمان (عج) را به ویژه در لحظه تحویل سال فراهم کنیم لذا باید در راس تمامی دعاها، دعا برای ظهور امام زمان (عج) را فرزندان از پدر و مادر بشنوند که طبیعتا اگر رنگ و بوی خانه و خانواده ما مهدوی باشد در زندگی ما به ویژه تربیت فرزندان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

یاوری با بیان اینکه یکی دیگر از ملاک ها برای آرایش خانواده مهدوی و منتظر، صدقه دادن برای سلامتی امام زمان (عج) است، تصریح کرد: قناعت و رضایت یکی از ملاک های مهم یک خانواده مهدوی است متاسفانه جامعه ما عادت به اسراف کرده است امروزه اگر برخی از اقلام سفره عید قیمت بالایی دارد ما می توانیم با تنقلاتی ساده تر نیز پذیرای مهمان ها باشیم و جامعه و دیگر خانواده ها را نیز از چشم و همچشمی و تهیه برخی از اقلام دور کنیم.

 

در عصر ظهور رفاه را در قناعت می بینند

 

یاوری اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: در زمان ظهور امام زمان (عج)، خداوند بی نیازی را در دل های بندگان قرار می دهد یعنی چشم و دل آنها سیر می شود و علاوه بر آنکه رفاه و ثروت وجود دارد؛ رفاه را در قناعت می بینند.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه آرایش جامعه به معنای ساختن جامعه ای در شأن امام زمان (عج) است، افزود: همدلی و اتحاد در مسیر حق ویژگی های دوران ظهور است که می توانیم در جامعه کنونی نیز آن را رواج دهیم و یا این که تابلوها و نمادهای شهری رنگ و بوی مهدوی بگیرد یعنی همان گونه که جدول ها و فضاهای شهر را رنگ می کنیم باید دل ها و تابلوهای شهر را نیز به رنگ و بوی مهدوی بیاراییم.

 

وی تاکید کرد: در روایت داریم که روز نوروز با دو اتفاق و رویداد تطبیق دارد یکی آنکه مطابق با عید غدیر است یعنی نوروز روز ولایت است که خلیفه و ولی حق در زمان ما امام زمان (عج) است که باید توجه ویژه‌ای به ولایت ایشان داشته باشیم.

 

یاوری اضافه کرد: امام صادق علیه السلام می فرماید: در نوروز منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید یعنی بناست نوروز ما رنگ و بوی مهدوی داشته باشد.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام زمان (عج) با ظهور خود قرآن را احیا می‌کنند، گفت: ایشان مردم را به قرآن و سنت اصلی دعوت می کنند لذا ما نیز می توانیم نوروز و سال نو خود را  رنگ و بوی قرآنی دهیم و سنت پیامبر(ص) را احیا کنیم که سنت ایشان توجه به علم، دوری از بدعت ها و خرافات، برپایی عدالت اقتصادی، توجه به رفاه عمران و آبادانی و عدالت قضایی است.

 

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ؛ محمد (صلی اللّه علیه و آله و سلم) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند»در سال ۹۸ انتخاباتی را پیش روی داریم که سرنوشت ساز است لذا اگر بنا داریم مهدوی باشیم باید دقت کنیم در میان خود جز محبت، رحم، همدلی و همزمانی نباشند و رقابت های انتخاباتی دوستانه باشد.

 

یاوری ادامه داد: در روایت داریم «لَو قـَد قـامَ قائِمنا ذَهبتِ الشَّحناءُ مِن قـُلوبِ العـِبـاد؛ آن زمـان کـه قـائم مـا قـیـام کـند، بـغض و کینه از دلهاى مؤ منان رخت بر مى بندد»  لذا باید در جامعه کنونی این ویژگی را تمرین کنیم و در انتخابات به گونه ای تبلیغ کنیم که ایجاد  کینه و کدورت نکند و وحدت جامعه را افزایش دهد.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پایان با اشاره به همزمانی نوروز امسال با ماه رجب، خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه خداوند است و باید در این ماه تمرین بندگی خداوند را انجام دهیم که در آن استغفار نیز بسیار توصیه شده است که راهی برای از بین بردن آلودگی هاست طبیعتاً بنا داریم در این ماه که تلاقی بسیار زیبایی با نوروز پیدا کرده است تازگی در مسیر عبودیت خداوند ایجاد کنیم. لذا در نوروز که روز آرایش و پالایش برای خداوند است می توانیم با ذکر خدا و یاد امام زمان (عج) خود را آرایش کنیم و با فاصله گرفتن از آلودگی هایی که خود و جامعه را در بر گرفته است همان گونه که خانه ها را رفت و روب می کنیم  دل ها را نیز رفت و روب و خود را به خداوند و ولی خدا نزدیک کنیم.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان مسافران نوروزی ایام نوروز خسارت سیلاب رونق تولید خطبه نماز جمعه سرلشکر باقری بیانیه گام دوم انقلاب منتظر واقعی امام عصر عج ماه رجب عید نوروز سبک زندگی منتظرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا