Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@00:26:56 GMT

قیمت مرغ تک نرخی می‌‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۷۳۰۵

قیمت مرغ تک نرخی می‌‌شود

رکنا: در جلسهٔ صبح امروز ستاد تنظیم بازار استان قزوین مقرر شد تا پس از تعطیلات نوروزی، مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان به فروش برسد.

به گزارش رکنا، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه به ایام پایانی تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم لازم است که سیستم‌های نظارتی حضوری پررنگ‌تر از گذشته داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه حمل و نقل در این ایام به سبب سفرهای نوروزی محدود شده و ما از این نظر در تنگنا قرار داریم اما امیدواریم که پس از تعطیلات و روان شدن فعالیت شبکۀ حمل و نقل قیمت‌‌ها کاهش یابد.

حبیبی عنوان کرد: به جهت اینکه ما یکی از کانون‌‌های تأمین کننده مرغ تهران هستیم، باید به پایتخت مرغ ارسال کنیم اما این در حالی است که در نظر داریم تا مازاد مصرف مرغ خود را به تهران بفرستیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: تفاوت قیمت جوجه یک روزه و مشکل توزیع نهاده‌‌ها دو معضلی بود که سبب نابسامانی در امور شده بود، اما امروز با همکاری شکل گرفته توسط اتحادیه مرغداران و دولت این امور ساماندهی شده است.

وی افزود: ما مکلف به اجرای تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور هستیم و اگر این مصوبات را انجام ندهیم خلاف قانون رفتار کرده‌‌ایم.

حبیبی اظهار کرد: باید پس از اتمام تعطیلات نوروزی، مرغ با کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد به همین سبب به اتحادیۀ مرغداران اعلام می‌‌کنیم باید قیمت‌‌ها تعدیل شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه اجرایی شدن این کار کمک می‌کند که نرخ مرغ در کشور نیز سامان پیدا کند، بیان کرد: در این ایام نباید به‌هیچ‌عنوان با کمبود مرغ، گوشت و میوه مواجه شویم لذا با همین قیمت‌‌ها مرغ در بازار توزیع می‌‌شود اما پس از اتمام تعطیلات این مادۀ غذایی با نرخ ستاد تنظیم بازار کشور توزیع خواهد شد.

مرغداران به ما دروغ گفتند

فاطمه خمسه مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: مرغداران به دروغ اظهار می‌‌کردند که نهاده‌‌ دولتی دریافت نکرده‌اند.

خمسه با اشاره به اینکه تمام مرغدارانی که در ماه‌‌های پایانی سال ۹۷ معترض بودند حوالۀ اخذ نهاده دولتی را در دست داشتند، بیان کرد: ۹۰ درصد از مرغداران از نهاده‌های دولتی استفاده کرده بودند.

وی افزود: اگر نتوانیم شرایط را با نهادۀ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تنظیم کنیم قیمت مرغ در سال ۹۸ سرسام آور خواهد بود.

سعید نبیل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت: اگر به سمت کاهش قیمت‌ها برویم اما نتوانیم این رقم را حفظ کنیم در آینده دچار شرایط سختی خواهیم شد.

وی افزود: مرغدارانی که نهاده‌های ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کردند باید امروز همکاری ویژه‌‌ای با دستگاه‌‌های دولتی داشته باشند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: استان قزوین تعطیلات نوروزی تنظیم بازار فروش صبح سیل عکس فیلم کشف شهرستان پلیس مرد شیراز مشهد تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی با بیان اینکه در این جلسه قرار به تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ با محوریت اتحادیه مرغداران استان شد، ادامه داد: این اقدام در جهت حمایت از مرغداران با محوریت اتحادیه انجام شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغ گوشتی استان گلستان با اعلام اینکه مقرر شده است در جلسه آتی اعضای هیئت مدیره زنجیره را انتخاب کنیم، اضافه کرد: برخی از موارد نیز برای تشکیل زنجیره تامین و تولید مرغ باقی مانده است که در جلسه آتی آنها را بررسی خواهیم کرد.

جافر با بیان اینکه در زنجیره‌ای که تشکیل خواهد شد به صورت قراردادی با مرغداران، کارخانه‌های خوراک دام و کشتارگاه‌های استان همکاری خواهیم داشت، عنوان کرد: این یکپارچگی تولید باعث خواهد شد تا از متضرر شدن مرغداران در فضای فعلی صنعت طیور جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: درخواست تشکیل زنجیره را نیز به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر مرغ زنده به زیر ۵۰ هزار تومان رسیده است، اظهار کرد: با آمار جوجه‌ریزی‌های که در ماه‌های گذشته رخ داده بود کاهشی شدن قیمت مرغ زنده قابل پیش‌بینی بود.

جافر اضافه کرد: یکی از راه‌های که در شرایط فعلی می‌توان جلوی متضرر شدن مرغداران را گرفت بحث صادرات مرغ است که در تلاش هستیم این مسیر هموار شود.

وی گفت: پشتیبانی امور دام هم باید در شرایط فعلی با همان قیمت مصوب ۵۸ هزار تومان مازاد تولید را جمع آوری کند تا مرغداران و تولیدکنندگان بیش از این متضرر نشوند.

دیگر خبرها

  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است