Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس برنامه ترویج صلح موسسه ورد ویژن در هرات گفت: صلح در قالب یک کتاب درسی برای نهادینه شدن فرهنگ تدریس می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، محمد شفیع کریمی رئیس دفتر ورد ویژن نهاد خارجی همکار با ادرات مختلف در هرات با اشاره به نیاز مبرم فرهنگ سازی صلح از سنین پایین گفت: پس از گذشت 2 سال از ایجاد برنامه ترویج صلح میان مدارس و دانش آموزان در حال حاضر این برنامه در دو ولایت هرات و غور نیز برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با اجرای این برنامه در حال حاضر در هرات 3 مدرسه در شهرستان‌های کرخ ، گذره و رباط سنگی 300 دانش‌آموز و در غور دو مدرسه با 200 دانش آموز در این برنامه حضور داشته و 50 معلم نیز این دروس را در این مدارس تدریس می‌کردند.

کریمی اضافه کرد: با آموزش صلح در مدارس، در حال حاضر خشونت میان دانش آموزان کاهش 60درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این برنامه در مدارس گسترش یافته و تمرکز بروی فرهنگ سازی صلح در جامعه خواهد بود و با اجرای صلح جامعه محور می توان به صلح سیاسی و سراسری در افغانستان دست یافت.

«سید اشرف سادات» فعال مدنی در هرات در این رابطه گفت: یکی از راه های مهم برای نهادینه کردن فرهنگ صلح میان شهروندان ایجاد برنامه های آموزشی مختلف برای رسیدن به افکار صلح جویانه است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش صلح به صورت کتاب درسی سبب روحیه نرم و ترویج خوب صلح درجامعه خواهد بود.

گفتنی است؛ افغانستان در چهل سال گذشته شاهد جنگ بوده و صلح به عنوان یک موضوع مهم در این کشور در سطح ملی و محلی به یک خواست عمومی تبدیل شده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان صلح مدارس افغانستان تدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص