Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:49:57 GMT

نشست وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در تونس

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۹۸۷۲

نشست وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در تونس

وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در حاشیه نشست مقدماتی اتحادیه عرب در تونس به منظور هماهنگی و رایزنی در زمینه‌های مختلف نشست تشکیل دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در پایان این نشست گفت، این دیدار سه جانبه در راستای تمایل سه کشور به هماهنگی و رایزنی مستمر پیرامون راه‌های تحکیم همکاری و تکامل میان کشورها در زمینه‌های مختلف و نیز در راستای نتایج نشست سه جانبه‌ای که اخیرا به منظور تحقق اهداف مشترک در قاهره برگزار شد، انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، در این نشست وزرا دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های خود را درباره تحولات مسائل منطقه‌ای مهم مشترک به بحث گذاشتند و بر ضرورت همبستگی و همکاری عربی مشترک تاکید کردند که در حفظ امنیت ملی عربی و تحقق آرزوهای ملت‌های منطقه درباره صلح و توسعه نقش دارد.

از سوی دیگر، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، وزرای خارجه سه کشور مذکور به زودی در بغداد نیز نشستی برگزار کرده و به بررسی مسائلی از جمله وضعیت امنیتی مربوط به مبارزه با تروریسم و اقتصاد که در نشست قاهره بر سر آن توافق شد، خواهند پرداخت.

وی گفت، هماهنگی روشنی درباره مواضع سه کشور و توافق بر سر اولویت‌های همکاری در مرحله آتی وجود دارد.

همچنین سامح شکری وزیر خارجه مصر اعلام کرد: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل بر بلندی‌های جولان را باطل می‌دانیم. از نظر ما جولان اراضی عربی است که اسرائیل آن را اشغال کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردن تونس عراق مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی