Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:40:10 GMT

معاون وزیر: سیل هیچ یک از مدارس گلستان را تخریب نکرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۲۱۷۷

معاون وزیر: سیل هیچ یک از مدارس گلستان را تخریب نکرد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هیچ یک از مدارس گلستان در حادثه سیل تخریب نشده اند، از تلاش برای بازگشایی تمامی مدارس آسیب دیده مناطق سیل زده این استان تا 17 فروردین خبر داد.

مهرالله رخشانی عصر شنبه درحاشیه بازدید از تعدادی مدارس آسیب دیده گنبدکاووس در جریان سیل اخیر، به خبرنگار ایرنا گفت: آب گرفتگی کلاس ها، میز و صندلی و برخی تجهیزات اداری مهمترین مشکل مدارس مناطق سیل زده گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خسارت ها به مدارس بعضا جزیی و بعضا اساسی هستند، اضافه کرد: خسارات جزیی مدارس تا پایان هفته جاری رفع و خسارات اساسی مانند ترک خوردگی دیوار برخی مدارس هم در یک ماه آینده تخریب و دوباره احداث می شود.
رخشانی افزود: برای تعمیرات جزیی و اساسی سیستم های گرمایشی و موتورخانه مدارس آسیب دیده مناطق سیل زده گلستان مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی مدارس این استان اختصاص یافته است.
معاون وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: دستور صریح وزیر آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس برای اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز است و با فروکش کردن آب در مناطق سیل زده گلستان به ویژه در دو شهر گمیشان و آق قلا، بلافاصله کار نظافت و رفع مشکلات آنها آغاز می شود تا مدرسه برای اولین روز کاری یعنی 17 فروردین برای حضور دانش آموزان آماده شود.
رخشانی تصریح کرد: درصورتی که آب در دو شهر گمیشان و آق قلا فروکش نکند، با انتقال تعداد 50 دستگاه کانکس آموزشی که هم اکنون درحال انجام است و استقرار آنها در مناطق سیل زده، زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم می شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس کشور اضافه کرد: تعداد سه هزار عدد میز و صندلی نیز درحال انتقال به گلستان برای توزیع بین مناطق سیل زده این استان است.
احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد مدارس آسیب دیده این استان در جریان سیل اخیر را 308 واحد آموزشی اعلام کرد.
یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز میزان خسارت وارده به مدارس این استان در مناطق سیلزده را درمجموع 260 میلیارد ریال اعلام کرد.
کمال الدین نظرنژاد، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز به ایرنا گفت: براثر سیل اخیر در این شهرستان 60 مدرسه شامل 34 مدرسه شهری و 26 مدرسه روستایی دچار آبگرفتگی شدند که میزان خسارت برآورد شده آن مبلغ 22 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا، دراین بازدید، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان نیز حضور داشتند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان افزون بر 75 هزار دانش آموز دارد.
به گزارش ایرنا، در پی بارش های شدید در روز های پایانی سال گذشته تعدادی از شهرستان های استان گلستان از جمله گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان دچار سیل شدند.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش سيل گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی