Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-08@02:28:05 GMT

انتقاد یک مسوول به احسان علیخانی و عصر جدید

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۲۴۱۴

بهارستان- شهردار صالحیه به در ادامه واکنش‌های قهری طیف‌های مختلف اجتماعی به رفتار مجری برنامه «عصر جدید» نسبت به قهرمان معلولی که رکورد جهانی ۱۲ هزار روپایی طی ۲ ساعت به وی انتقاد کرد.به گزارش بلاغ،علیرضا قربانی با پیوستن به پویش انتقادی به مجری برنامه «عصر جدید» اظهار داشت: آن چه که در برنامه عصر جدید رخ داد، رفتار زشت مجری با یکی از شرکت کنندگان قهرمان حاضر در سالن بود و نمایشی از خودبزرگ‌بینی سلبریتی کم سوادی است که با الفاظ تحقیرآمیز و با نگاهی از بالا به پایین همراه با تکبر به بخشی از جامعه‌ای که درون خود افرادی سرشار از موفقیت در حال زیستن در این کشور پهناور هستند و ثمره چنین رفتارها و برخوردهایی در طولانی مدت چیزی جز رواج تبعیض و بداخلاقی در جامعه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که خود عضوی از جامعه معلولین کشور است ادام ه داد: «بیاید بهم نخندیم، با هم بخندیم و به یکدیگر توهین نکنیم، این عبارت یکی از جملاتی بود که اغلب ما در دوران دانش‌آموزی از معلمان و مریبان خود شنیده‌ایم. جمله‌ای ساده در ارتباط با یک اخلاق اجتماعی که در گذشته در آداب اجتماعی مردمان شرق جای داشت ولی با ورود فرهنگ غربی به عرصه فرهنگ و ادب شرقیان کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: احترام و ادب و دوری از استهزا دیگران از جمله صفاتی است که نه تنها در فرهنگ اسلامی بلکه در فرهنگ مردم ایران همواره مورد توجه بوده است و چه بسیاری شعرها که در این زمینه سروده شده است و چه بسیار جملات نغزی که در این رابطه گفته شده و به مرور تبدیل به ضرب‌المثل‌هایی در میان مردم شده است.

قربانی در ادامه افزود: اما در قسمت اخیر برنامه عصر جدید اتفاقی افتاد که نشان می‌داد مجری این برنامه ضرب المثل قدیم فارسی را فراموش کرده و تصمیم گرفته تا در آنتن تلویزیون و در پیش چشم میلیون‌ها مخاطب برنامه عصر جدید اسباب وهن استعداد و ذوق معلول قهرمان حاضر در برنامه که به نمایندگی از جامعه سرافراز معلولان کشور در سالن حاضر شده است، اتفاقی عجیب و نادر می‌باشد.

شهردار صالحیه گفت: مجری این برنامه که به عنوان برنامه‌ی استعدادیاب در صدا و سیما مشغول به تولید می‌باشد بدون اشاره به افراد معلول موفقی که در کشور اسلامی ایران (در همه رده‌های ورزشی، هنری و فرهنگی) مشغول به فعالیت بوده و چهره‌های فعال وصاحب نامی نیز هستند توهین این مجری به افرادموفق و بانشاط دور از شأن فرهنگ ایرانی می‌باشد و نگاه تبعیضی را در جامعه گسترش می‌دهد.

قربانی با بیان دیدگاه حضرت امام (ره) که صداوسیما یک دانشگاه است ادامه داد: یک سلبریتی وقتی به جایگاهی در کشور دست پیدا می‌کند دیگر از کالبد وجودی خود دور می‌شود و به خود اجازه می‌دهد با هر قشری از جامعه که حضور بانشاطی دارند توهین کند و این فرد بدون دقت به تبعات صحبت‌های خود در جامعه و خانواده این افراد به سادگی از این موضوع گذر نماید و بایستی مدیران ارشد در صداوسیما که سیاست‌های آن باید منشأ فرهنگ، اخلاق و معرف الگوی مناسب در خصوص برخورد صحیح با طیف‌های مختلف و بویژه رنجور جامعه باشد با تذکر و گوش زدن نمودن اینگونه رفتارها به دنبال اصلاح برخوردها این فرد شود و اینطور اسباب رنگ باختن منزلت گروه‌های اجتماعی نشود.

وی درخواست عذرخواهی، قبول خطا و اظهار شرمساری توسط احسان علیخانی را ضرورتی مهم در جهت باب نگردیدن اتفاقات از این دست خطاب کرد و گفت: مجری به فردی که از ناحیه دست معلولیت و رکورد دارد می‌گوید: «تو چون نمی‌توانی کار دیگه‌ای بکنی خودتو با این ورزش سرگرم می‌کنی؟» تصور پیش‌فرض و غالب این است که معلولیت، ناتوانی در همه کارهاست، در حالی که حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های مداوم معلولان در تمامی عرصه‌ها و زندگی عادی میلیون‌ها معلول با وجود مشکلات مضاعف ثابت کرده این‌گونه نیست ولی گویا فهم و درک آن برای مروجان منفی معلولیت امکان‌پذیر نیست.

قربانی گفت: در پایان امیدوارم آقای علیخانی از گفته خود پشیمان و از جامعه معلولین این کشور رسماً عذرخواهی کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت کاندیدای انتخابات مجلس از دعوای شدید خود با فردوسی‌پور و علیخانی

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903694

دیگر خبرها

  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • ببینید | روایت کاندیدای انتخابات مجلس از دعوای شدید خود با فردوسی‌پور و علیخانی
  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شده؟
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی