Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:14:54 GMT

وزیر خارجه لبنان: تصمیم امریکا درباره جولان باطل است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۳۸۳۹

وزیر خارجه لبنان: تصمیم امریکا درباره جولان باطل است

بیروت- ایرنا- «جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان تاکید کرد، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ارتباط با جولان باطل است .

به گزارش ایرنا، وی با انتشار توتیتی در این باره با عنوان ' لبنان پیشنهاد می کند و اعراب موافقت می کنند' افزود، لبنان تصمیم آمریکا را درباره بلندی های جولان رد می کند و آن را باطل می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد، این تصمیم امریکا نادیده گرفتن منشور سازمان ملل متحد درباره غیرقانونی بودن اشغال سرزمین ها با توسل به زور است.
وزیر امورخارجه لبنان تاکید کرد، حمایت کشورهای عربی حق سوریه برای بازگرداندن بلندی های جولان اشغالی و حق لبنان برای بازپس گیری مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و روستای غجر است.
لبنان به دنبال تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان اشغالی سوریه بشدت نگران تکرار این موضوع در ارتباط با مناطق اشغالی خود است.
وزیر امورخارجه و مهاجران لبنان 9فروردین در جریان سفر به صوفیه پایتخت بلغارستان نیز تاکید کرد: بلندی های اشغالی جولان سرزمین سوری و هویت و حاکمیت آن به عنوان یک حقیقت تاریخی غیرقابل تغییر است.
ترامپ روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی روز دوشنبه با امضای فرمانی این اقدام را از سوی خود رسمیت بخشید.
روسیه، ایران، ترکیه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
کارشناسان اقدام های آمریکا را موجب افزایش تنش در منطقه ارزیابی می کنند.
خاورم*1436**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان سوريه امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی از سمت لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،منابع خبری از شلیک دستکم 30 موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گفته منابع عبری، پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران