Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:27:22 GMT

ساکنان جولان: ما سوری هستیم و حکم ترامپ باطل است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۳۹۵۱

ساکنان جولان: ما سوری هستیم و حکم ترامپ باطل است

تهران - ایرنا - مردم جولان اشغالی سوریه شنبه شب ضمن برپایی تظاهرات اعتراضی در محکومیت تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن این منطقه تحت حاکمیت صهیونیست ها، آن را باطل خواندند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مردم خشمگین جولان اعلام کردند: منطقه ما بخشی از خاک کشور عربی است و بخش جدایی ناپذیر از سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این حرکت اعتراضی، ده ها تن از اهالی روستاهای «مجدل»، شمس»، «بقعاثا»، «مستعده» و «عین قنیه» بر پایندی خود به ماهیت عربی و سوری و ادامه وابستگی به خاک و وطن اصلی شان یعنی سوریه تاکید کردند.
در همین راستا شیخ «جاد الکریم ناصر» به عنوان یکی از ریش سفیدان این منطقه تاکید کرد: تصمیم ترامپ باطل و غیر قانونی است و هیچ اعتبار حقوقی ندارد، چرا که از سوی کشوری اتخاذ شده است که هیچ گونه حقی در این باره ندارد.
وی گفت: تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان مردود است .
شیخ «عاطف درویش» یکی دیگر از بزرگان جولان گفت : هرگز از ذره ای از خاک سوریه دست نخواهیم کشید، چرا که سرزمین آباء و جدادی ماست و هیچ قدرتی نخواهد توانست این حق را از ما بگیرد.
شیخ «سلمان ایوب» یکی دیگر از بزرگان این منطقه اعلام کرد: این اقدام ترامپ کاملا احمقانه، غیر مسئولانه و مغایر با قوانین و حقوق بین الملل است.
ایوب گفت: هیچ یک از اقدامات رژیم صهیونیستی نخواهد توانست ماهیت جولان را که منطقه ای متعلق به کشور سوریه و یک منطقه عربی است تغییر دهد.
وی بر حتمی بودن آزادسازی جولان و بازگشت دوباره آن به حاکمیت کشور اصلی خود یعنی سوریه تاکید کرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، دولت آمریکا حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت می‌شناسد.
به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط ترامپ در حالی انجام می شود که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، این منطقه را بخش جدایی ناپذیر سوریه اعلام کردند.
سفیران کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در واشنگتن نیز از این تصمم ترامپ انتقاد کرده و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانسته اند.
دولت آمریکا 24 اردیبهشت 97 نیز در اقدامی تحریک آمیز و در تعارض با تمامی قطعنامه های بین المللی، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جولان اشغالي سوريه دونالد ترامپ حاكميت صهيونيست ها بر جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد

به گزارش خبرآنلاین فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا روز دوشنبه تصاویر اولیه از اسکله دریایی را که به ادعای آنها قرار است برای کمک‌رسانی به نوار غزه در مقابل سواحل این منطقه ایجاد شود، منتشر کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش آمریکا از هفته گذشته ساخت این اسکله موقت را در نزدیکی سواحل غزه آغاز کرده است. ساخت این اسکله در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا هیچ تاکیدی به رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای انتقال کمک‌ها ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که هزینه ایجاد ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه ۳۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به نقل از ایسنا آمریکا قصد دارد این اسکله موقت را با هدف کمک به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کند. احتمالا ساخت این اسکله در ماه مه به پایان خواهد رسید و در نهایت به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله شناور را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه آغاز کرده است.

مارس گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور بندر موقتی را در ساحل دریای مدیترانه در غزه برای کمک‌رسانی ایجاد خواهد کرد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون هم گفت: می‌توانم تایید کنم که کشتی‌های نظامی ما مراحل اولیه از ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند.

رایدر گفت: پنتاگون نوعی حملات خمپاره‌ای در غزه را رصد کرده است که منجر به آسیب‌های جزئی در منطقه ساخت بندر موقت شده است. نیروهای آمریکایی هنوز انتقال هیچگونه چیزی به این منطقه را آغاز نکرده‌اند و هیچ نیروی آمریکایی بر روی خاک این منطقه وجود ندارد.

مسئولان آمریکایی می‌گویند ساخت این بندر موقت شامل استقرار نیروهای آمریکایی در نوار غزه نیست اما سربازان آمریکایی در زمان ساخت بندری که نیروهای اسرائیلی بر آن نظارت خواهند داشت، در نزدیکی غزه خواهند بود.

به دنبال مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی، آمریکا که خود حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه بوده است، اعلام کرد قصد دارد یک اسکله موقت و پلی را در مقابل سواحل غزه به‌عنوان جایگزین مسیرهای زمینی برای کمک‌رسانی به غزه ایجاد کند.

آمریکا با این اقدام می‌خواهد از موج انتقادات بین‌المللی علیه خود به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی که دست به نسل‌کشی مردم غزه زده است، بکاهد و خود را به‌عنوان طرفی نشان دهد که به غیرنظامیان و حقوق آن‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها توجه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر مدعی شد می‌توان از طریق این بندر روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی را به ساکنان غزه رساند. مسئولان بین‌المللی می‌گویند شمال غزه با قحطی روبرو است و ۷۰ درصد ساکنان از گرسنگی فاجعه‌باری رنج می‌برند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901260

دیگر خبرها

  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد