Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@03:13:40 GMT

صادرات ایران به آمریکا صفر شد‎

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۴۰۶۴

صادرات کالا از آمریکا به ایران در ژانویه 2019 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 50 درصد کاهش یافت. به گزارش جنوب نیوز، آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار آمریکا نشان می دهد ارزش صادرات کالا به ایران در این ماه به رقم 4.5 میلیون دلار رسیده در حالی که این رقم در ژانویه 2018، معادل 8.8 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم واردات کالا از ایران هم در این ماه به صفر رسیده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم معادل 4.7 میلیون دلار اعلام شده است.

حجم صادرات کالا از آمریکا به ایران در سال 2018، 440.5 میلیون دلار و حجم واردات از ایران هم 67.9 میلیون دلار اعلام شده است.

بر این اساس، جدول تفکیکی صادرات و واردات کالا به و از ایران در 12 ماه سال گذشته میلادی به این شرح است:

ژانویه صادرات: 8.8 واردات: 4.7
فوریه صادرات: 11.6 واردات: 2.4
مارس صادرات: 12.4 واردات: 6.2
آوریل صادرات: 12.2 واردات: 9.2
مه صادرات: 5.2 واردات: 6.1
ژوئن صادرات: 9.4 واردات: 6.6
ژولای صادرات: 35.7 واردات: 25
اوت صادرات: 149.8 واردات: 7.1
سپتامبر صادرات: 55.1 واردات:0
اکتبر صادرات: 109.2 واردات: 0.2
نوامبر صادرات: 25.9 واردات: 0.3
دسامبر صادرات: 5.2 واردات: 0.1

دونالد ترامپ در ماه مه 2018 به طور رسمی اعلام کرد از توافق بین المللی برجام که پشتوانه قطعنامه 2231 شورای امنیت را هم داراست، خارج می شود.

دولت وی در ماه های اوت و نوامبر تحریم هایی که به موجب برجام اسقاط شده بود را علیه مردم ایران بازگرداند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران