Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:21:58 GMT

اجرای چهار برنامه راهبردی دانشگاه خواجه نصیر در سال 98

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۴۲۲۰

اجرای چهار برنامه راهبردی دانشگاه خواجه نصیر در سال 98

تهران-ایرنا- معاون بین المللی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این دانشگاه چهار محور مهم و راهبردی را در امور بین الملل مد نظر قرار داده است که دو محور ارزآوری برای کشور دارد و موارد دیگر نیاز به حمایت مالی دارد.

حمید رضا تقی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: دوره مشترک، جذب دانشجوی بین الملل و انعقاد تفاهم نامه در کشور از موارد ارزآور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اعزام دانشجو به خارج و استفاده دانشجویان خارجی از امکانات آزمایشگاهی و پتانسیل های علمی در مراکز تحقیقاتی داخل نیاز به سرمایه گذاری و حمایت وزارت علوم و نهاد های وابسته دارد.
معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به چهار محور فعالیت های بین المللی دانشگاه عنوان کرد: این چهار محور اعم از جذب دانشجوی خارجی، که در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و جزو برنامه های اصلی است و در امسال نیز با اهتمام بیشتری دنبال می شود.
وی ادامه داد: تعداد دانشجویان بین المللی در سال 97 نسبت به سال 96 دو برابر شده است. همچنین دانشگاه تا قبل از سال 96 هیچ دانشجوی شهریه پردازی نداشته است. تعداد دانشجوی شهریه پرداز قبل از ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 42 نفر بود و در زمان حاضر به بیش از 80 نفر رسیده است. دانشجویان بین الملل از 9 کشور از جمله لبنان، سوریه، یمن، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، عراق و ... هستند.
معاون بین المللی دانشگاه درباره محور دوم اظهار کرد: محور دوم توسعه قراردادهای بین المللی و فرآیندهای پژوهشی با دانشگاه های دیگر کشورها است که با وجود بحران ها و شرایط ارزی شش ماه دوم سال 97 ، انعقاد قرار دادها به نوعی ارز آوری برای کشور دارد.
تقی راد با بیان اینکه قرارداد با سایر کشورها جزو اهداف راهبردی توسعه روابط بین الملل است، گفت: در سال 96 تا آذر سال 97 بیش از 22 قرارداد بین المللی مشترک به امضا رسید که بخشی از این پژوهش ها از تسهیلات مالی و حمایت دیگر کشورها برخوردار بوده است .
وی ادامه داد: دو مورد از این قراردادها رقم های مالی قابل توجهی را دارد و در راستای حل معضلات عمومی کشورها از جمله مسائل مربوط به تهیه داروهای شیمیایی و ارزیابی و نقشه برداری به منظور پایش سرزمین در داخل و سایر کشورها صورت گرفته است. همچنین اعضای هیات علمی در برخی طرح های بزرگ بین المللی مشارکت داشته اند.
معاون بین المللی دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: دو مورد قراردادهای یاد شده اعتباری بیش از 500 هزار یورو را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: دو مورد تفاهم نامه پایش سرزمینی با کشور آلمان و دیگری همزمان با یک کشور آسیای شرقی و آلمان بوده است. همچنین قرارداد دوم در مورد داروهای شیمیایی بین آلمان و ایران به امضا رسیده، مجموعه تحقیقاتی که روی داروها صورت می گیرد از ایران و آلمان است.
تقی راد تصریح کرد: قراردادها بر خلاف تحصیل دانشجویان بین المللی در ایران که بنا به شرایط منطقه ای از کشورهای همسایه هستند، با کشورهای غربی صاحب سبک و صنعت منعقد می شود.
وی افزود: 22 مورد قرارداد دیگر با کشور هلند، فرانسه و سوئیس است. طرح مشترکی نیز برای سال 98 با سوئیس برای تهیه ابزار آلات الکترونیکی باز در نظر گرفته شده و رقم قابل توجهی در آن اعمال شده است.
تقی راد فرصت های مطالعاتی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را محور سوم دانست و اظهار کرد: در سال 97 دانشگاه خواجه نصیر سه دوره فرصت مطالعاتی با کره جنوبی، فرانسه و روسیه داشته است.
وی در مورد محور چهارم گفت: تعدادی تفاهم نامه با کشورهای اسپانیا، هلند، فرانسه در خصوص دوره دکتری مشترک امضا شده این تفاهم نامه ها منجر به هدایت رساله دوره دکتری و اعزام دانشجو دکتری از ایران به خارج کشور شده است. همچنین مواردی وجود داشته که دانشجویانی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه نیز برای انجام تحقیقات به ایران سفر کردند.
معاون بین المللی دانشگاه خواجه نصیر طوسی اظهار کرد: دانشجویان ایرانی مقیم اسپانیا در دانشگاه یو پی سی نیز برای انجام امور تحقیقاتی در آزمایشگاه های خواجه نصیر به کشور سفر کردند . همچنین با دانشگاه هانوفر آلمان نیز تبادل دانشجو وجود داشته است.
وی با اشاره به جلسه ای با وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص ارزیابی فعالیت های بین المللی دانشگاه ها صورت گرفت، اظهار کرد: در میان 16 دانشگاه تراز بین المللی کشور که پروژه های در دست انجام دارند، دانشگاه خواجه نصیر رتبه ششم را از آن خود کرده است.
معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: دسته بندی و ارزیابی بر اساس شاخص های 42 گانه ای است که محورهای مختلف آموزشی، پژوهشی فعالیت های بین الملل، رفت و آمدهای دانشگاهی و ارتباطات بین المللی و همچنین ساختارهای پشتیبانی لازم را مورد ارزیابی قرار می دهد.
تقی راد تصریح کرد: علی رغم اینکه تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه نسبت به بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور کمتر است، این ارزیابی نشان می دهد که فعالیت های بین الملل توانسته راهگشا باشد و اقدامات مناسبی صورت بگیرد.
به گفته وی برنامه های دانشگاه خواجه نصیر بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده و در حال حاضر نتیجه پنج سال فعالیت اعضای هیات علمی و دانشجویان را شاهد هستیم.
تقی راد تصریح کرد: این نوع تبادلات علمی تعداد قابل توجهی بوده که در سال 96 و تا آذر سال 97 ترغیب شده و مورد استقبال اعضای هیات علمی و تایید وزارت علوم هم قرار گرفته است. شرایط سیاسی و ارزی کشور مقداری دچار مشکلات و ناپایداری هایی در شش ماه گذشته بوده که امیدواریم با پایداری بیشتر و دریافت حمایت های لازم اقدامات بین الملل افزایش و پیشرفت داشته باشد.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی هم اکنون دارای 11 دانشکده، 304 عضو هیات علمی، چهار هزار و 300 دانشجو کارشناسی، سه هزار کارشناسی ارشد و 750 دانشجو دکتری است.
**9465** 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه خواجه نصير روابط بين الملل دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان