Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دولت پاکستان اعلام کرده بود: نام پروژه حمایتی بی‌نظیر بوتو را تغییر خواهد داد حزب مردم با این تصمیم به شدت مخالفت کرد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «خورشید شاه» رهبر سابق اپوزیسیون در پارلمان پاکستان و عضو ارشد حزب مردم گفت: اگر دولت تصمیم جدی برای تغییر نام «پروژه حمایتی بی نظیر بوتو» داشته باشد دست به اعتراضات گسترده خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی از دیکتاتورهای سابق پاکستان از جمله ضیاءالحق و پرویز مشرف به شدت از نام بی‌نظیر بوتو هراس داشتند و اینک نوبت عمران خان است که از بی‌نظیر واهمه داشته باشد.

خورشید شاه اظهار داشت: مردم به بی‌نظیر بوتو علاقه شدیدی دارند و اجازه نمی‌دهند که عمران خان خودسرانه نام این پروژه حمایتی را تغییر دهد.

رهبر سابق اپوزیسیون در پارلمان پاکستان گفت: این انتظار را داشتیم که عمران خان چنین تصمیمی بگیرد و با نام این پروژه مخالفت کند.

مشرف: زرداری در ترور «بی نظیر بوتو» دست داشتجنجال جدید پاکستان؛ بسته حمایتی «بی نظیر بوتو» به اسم مستمندان در جیب ثروتمندان

از سوی دیگر دولت پاکستان و متحدانش مدعی هستند: پروژه حمایتی بی نظیر بوتو که در دوران حکومت حزب مردم نامگذاری شده است در اصل یک پروژه ملی است که هزینه آن را دولت پرداخت می کند با این حال سران حزب مردم وانمود می کنند که مجری این پروژه به خصوص در ایالت سند هنوز هم حزب مردم است.

متحدان دولت نیز با تایید این مطالب تصریح کردند: نام پروژه باید به سرعت تغییر کند تا از سواستفاده های سیاسی جلوگیری به عمل آید.

عمران خان مدعی است: حزب مردم از نام بی نظیر بوتو سو استفاده می کند و در تلاش است تا فساد اقتصادی سران خود را پشت نام بی نظیر بوتو پنهان کند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

میرغفاری در پاسخ به این سوال که با توجه به این گفته شما، احتمال ابطال مزد ۱۴۰۳ کم است؟ می‌گوید: من خیلی بعید می‌دانم، مگر این‌که دیوان عدالت اداری به ماهیت مصوبه ورود کند؛ نه از لحاظ ساختار وعدم امضای گروه کارگری.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جاهایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟