Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:39:49 GMT

نهضت ملی حفظ قرآن در مدارس مهمترین اتفاق پرورشی سال ۹۷ بود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۵۱۲۶

نهضت ملی حفظ قرآن در مدارس مهمترین اتفاق پرورشی سال ۹۷ بود

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهمترین اتفاق در حوزه پرورشی و فرهنگی در مدارس در سال ۹۷ گفت: در سال ۹۷ مهمترین اتفاق در حوزه پرورشی و فرهنگی نهضت ملی حفظ قرآن بود که اتفاق افتاد.

وی در توضیحات تکمیلی بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین گام‌ها را در سال گذشته تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تحقق نهضت ملی حفظ قرآن برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد. در حوزه پرورشی تا امروز ۲ میلیون و ۲۰۰ دانش آموز در سامانه حفظ جز سی قرآن ثبت نام کردند و ما این را فعالیت مهمی می‌دانیم که زمینه ساز انس و الفت دانش آموزان با قرآن است و به درک مفاهیم و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآنی می‌انجامد. در عین حال زمینه این فراهم می‌شود تا کسانی که استعداد ویژه در این حوزه دارند شناسایی شوند و معتقدیم این راه یکی از بهترین روش‌ها برای ترویج قرآن است.

کاظمی درباره مهمترین رویکرد سال ۹۸ این معاونت نیز بیان کرد: مهمترین برنامه سال ۹۸ خود را همراهی برنامه با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند قرار دادیم. در اواخر اسفندماه نیز جلسه هماهنگی با تشکل‌ها و با همین عنوان را برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: تصمیم داریم با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی و تمام کانون‌های دانش آموزی که در حوزه معاونت پرورشی فعال هستند نسبت به خوانش این سند و گفتمان سازی آن اقدام کنیم. این گفتمان سازی را در سه سطح دانش آموزی، میان اولیا و همچنین فرهنگیان برقرار خواهیم کرد. اقدامات عملیاتی و اجرایی و ماموریت‌هایی را در همین راستا تعریف می‌کنیم و امیدواریم مسیر پر افتخاری را مانند گذشته در راستای پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به این سوال که در هفته تربیت اسلامی و در برنامه‌ای که به همین منظور برگزار شد نگرانی‌هایی درباره کوچک شدن معاونت پرورشی و کاهش تعداد نیروی‌های این معاونت در مدارس مطرح شد، این موضوع چه میزان جدی است، گفت: به هر حال معاونت پرورشی از کمبود منابع مالی و نیروی انسانی رنج می‌برد و اتفاقاً آموزش و پرورش اساساً اتکا به منابع انسانی دارد و مربیان با انگیزه هستند که می‌توانند زمینه ساز تحول در مدارس شوند.

وی ادامه داد: ما نسبت به باقی حوزه‌ها از کمبود بیشتری رنج می بریم و تعداد زیادی بازنشسته در سال‌های نزدیک خواهیم داشت. از سوی دیگر اهمیت حوزه مشاوره در مدارس بر کسی پوشیده نیست و در تلاش هستیم که با تأمین نیروی انسانی در این بخش بتوانیم کمک بیشتری به دانش آموزان بکنیم. امیدواریم با همکاری درون سازمان و خارج از سازمان بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

کاظمی در پایان بیان کرد: باید معاونت پرورشی را جدی بگیریم و من مطمئن هستم اهمیت این حوزه برای همگان روشن است. کار کردن در حوزه تربیتی و فرهنگی و فعالیت‌های اردویی و گروهی مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز هست و همین موارد است که می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیرد. مهمترین بخشی از سند تحول بنیادین که توانسته به خوبی طی شود در حوزه همین معاونت بوده است. نقش پذیری دانش آموزان در بخش‌های مختلف نیز از همین جا شکل می‌گیرد. باید ساحت تربیت علمی را به سمت کارهای گروهی و تیمی ببریم تا نشاط را بالا ببریم در غیر این صورت اگر تنها در کلاس‌ها دانش آموزان را پای تکالیف بنشانیم حتی تربیت علمی هم درست اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 4571898 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش حفظ قرآن کریم گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان