Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:21:53 GMT

دامن پرچین صفه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۵۳۴۰

دامن پرچین صفه

در دامنش که بایستی باد صورتت را نوازش می‌کند و خواب آرام آرام از چشمانت رخت می بندد، صبح است و هنوز جمعیت ورزشکاران به مسافران غلبه می کند آن‌هایی که نرم نرمک می دوند تا به آغوش کوه بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خورشید که دستانش را به دستان کوه پیوند می‌زند شلوغی و همهمه گردشگران لبخند را به کوه هدیه می‌دهد، بسیاری دامن پرچین کوه را به قله استوارش ترجیح می‌دهند و روی سبزی دامنه کوه می‌نشینند و خیالشان راحت است که پشتشان به پناهی بزرگ گرم است؛ این کوه عظیم با دامن پرچین سبز رنگ هر روز میزبان میهمانانی از شهرهای ایران زمین است که به دامنش پناه می‌برند؛ کوه صفه؛ کوهی از سلسله جبال زاگرس در منتهی‌الیه جنوب جغرافیایی اصفهان استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارد خیابان هزار جریب که بشوید عظمت کوه را می‌توانید ببینید اما این تمام ماجرا نیست و همه چیز در سنگ‌ها خلاصه نمی‌شود از این دور دست می‌توان زیبایی‌های خیره کننده کوه را دید و برای رسیدن به آن لحظه شماری کرد در نزدیکی کوه بوی طبیعت و هوای بهاری سرمستتان می‌کند و دلتان می‌خواهد هر چه سریع‌تر پا به دامنه کوه بگذارید و از این طبیعت بهره ببرید.

در این روزهای نوروز و بهاری بسیاری از مسافران دل را به کوه زدند تا دمی را در طبیعت بگذرانند و اصفهان را در جایی فراتر از کوچه پس کوچه هایش ببینند همانطور که از کوه بالا بروید شلوغی و صدای مسافران در جای جای کوه سر شوق می آوردتان از همه پایین تا قله کوه هر کس مشغول به تفریح و سرگرمی است.

جوانانی توپش را روی سراشیبی کوه قل می‌دهند و به سمت زمین والیبال حرکت می‌کنند؛ از یزد شهر قطاب و گنبدهای گلی آمده‌اند، روزهای اول سفرشان را به گشتن در آثار تاریخی مشغول بوده‌اند و امروز را می‌خواهند چندی در دامنه کوه به بازی و سرگرمی مشغول شوند. باید آن ها را با توپشان رها کرد چرا که کم کم در زمین والیبال صدای فریادشان متحیرتان می‌کند.

کمی آن طرف‌تر بوی عطر چایی می‌آید، خانواده‌ها گرد هم نشسته‌اند و قبل از ظهر مشغول خوردن چایی تازه دم هستند. مسافری از دیار تبریز با لهجه شیرین‌اش در حالی که استکان را پر از چایی می‌کند می گوید: " اصفهان بافت تاریخی زیبایی دارد اما گاهی دلمان می خواهد دل به کوه بزنیم و البته کوه صفه آنقدر مکان تفریحی دارد که دلمان می سوزد چرا زودتر سری به آن نزدیم." 

کوه صفه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان است و صبح روزهای جمعه میزبان خیل عظیمی از دوستداران طبیعت است و هر چه به سمت بالا حرکت کنید، با دیدن منظره نصف جهان از بام شهر حیرت زده می‌شوید؛ این بالا بازار عکس‌های سلفی با طبیعت و کوهستان داغ داغ است؛ یکی از مسافرانی که از جنوب به اصفهان آماده می‌گوید: "اصفهان را نمی شود اینجا و از دور دید باید از نزدیک و در کوچه پس کوچه هایش رفت؛ اما این بالا و در این هوا هم دیدن منظره کلی شهر عالم دیگری دارد."

تنگه گردنه باد؛ سالنِ بولینگ، باغ وحش، شهربازی و غارها و چشمه‌های مختلف زینت‌گر کوه صفه هستند و بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن جاذبه‌های کوه و تفریح در این مکان‌ها به این کوه می‌آیند مانند گروه جوانی که از پایتخت آمده‌اند و بعد از بازی بولینگ تصمیم گرفته‌اند به سمت قله بروند تا یک روز خوش را بر روی کوه سپری کنند.

این کوه دو قله دارد؛ قله جنوبی چند متر بلندتر از قله شمالی است اما قله شمالی، منظره‌ای بهتر و گسترده‌تر از شهر را به بیننده می‌دهد. برای صعود به قله در کل، چهار مسیر وجود دارد و اکثر مسافران به قله صعود نمی‌کنند و در دامن کوه صبح خود را به شب می‌رسانند.

وقتی خورشید کم کم آماده می‌شود که پشت کوه لانه کند؛ مردم عزم رفتن می‌کنند تا یک روز شاد در کنار طبیعت کوهستانی در گنجینه خاطراتشان ثبت شود...

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهر اصفهان کوه صفه اصفهان گردشگران مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!

     

دیگر خبرها

  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • طبیعت قم در اردیبهشت زیبا
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!