Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:30:29 GMT

آزادسازی بیش از حد معمول آب از سدهای گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۵۶۷۷

آزادسازی بیش از حد معمول آب از سدهای گیلان

استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای جلوگیری از بروز سیل و کاهش خطرات احتمالی ناشی از باران در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، مصطفی سالاری با اشاره به آمادگی استان برای مقابله با خطرات احتمالی سیل طی روزهای آتی اظهار کرد: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب ، تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیروهای انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین از اقدامات موثر برای کنترل سیل که از چندماه گذشته آغاز شده، لایروبی رودخانه های استان است که می تواند سهولت برای هدایت آب هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر و از مسیر 54 رودخانه اصلی گیلان می گذرد تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سد منجیل و سپیدرود امسال شاهد افزایش قریب به 15 درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم افزود: هم اکنون 900میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

وی خاطرنشان کرد:هم اکنون میزان آب آزاد شده طی روز بیشتر از حد معمول است تا با وجود آب هایی که از بالا دست می آید، ظرفیت کافی برای ذخیره آب در سدها داشته باشیم و موجب خرابی در پایین دست نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده ها را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به اعلام برف در مناطق کوهستانی در روزهای یکشنبه(امروز) و دوشنبه اظهار کرد: نیروهای راهداری همچون سنوات قبل و بر اساس هشدارهای هواشناسی برای بازکردن مسیرها آمادگی کامل دارند اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدارهای اعلام شده توجه لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان