Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:41:16 GMT

معجونی معجزه‌آسا برای کنترل فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۲۶۹

معجونی معجزه‌آسا برای کنترل فشار خون

شریان‌های مسدود شده می‌توانند در اثر لخته‌شدگی خون یا پلاک‌هایی ایجاد شوند که به علت بالا بودن سطح کلسترول در خون به وجود می‌آیند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که در این حالت خون نمی‌تواند به طور آزادانه در سراسر بدن حرکت کند، این انسداد فشار زیادی در رگ‌ها و خون ایجاد می‌کند که به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر تحقیقات اخیر انجمن قلب آمریکا، پاکسازی شریان‌های مسدود شده بسیار دشوار است و فشار خون بالا سالانه سلامتی حدودا یکصد میلیون آمریکایی را به خطر می‌اندازد.  

کارشناسان معتقدند که کلسترول بالا در ابتدا با آسیب رگ‌های داخلی و یا پلاک‌های مسدود کننده لایه داخلی شریان‌ها آغاز می‌شود که عواملی همچون سیگار کشیدن، وراثت، رژیم غذایی غلط، ورزش نکردن، چاقی و دیابت از علل اصلی آن هستند. با توجه به بالا بودن میزان شیوع این بیماری، بیشتر مبتلایان، به دنبال توصیه‌های پزشکی در راستای مصرف دوزهای بالای داروهای شیمیایی هستند و در اکثر مواقع مجبور به پرداخت هزینه‌های گزافی برای این داروها می‌شوند. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل راه حل‌های طبیعی وجود دارد که یکی از آن‌ها، معجونی از ترکیب سیر، زنجبیل، آب لیمو، سرکه سیب و عسل طبیعی است که به سادگی و سرعت امکان رفع انسداد شریان‌ها و کنترل فشار خون را در اختیار بدن قرار می‌دهد. 

سیر، گیاهی طبیعی برای رفع انسداد شریان‌ها، کاهش فشار و نیز سطح کلسترول بد خون است. از طرفی می‌تواند با کاهش سطح قند خون و کمک به کنترل اشتها، به کاهش وزن نیز کمک کند.

زنجبیل نیز با افزایش جریان خون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و همچنین با توجه به توانایی تولید انرژی و افزایش فعالیت جسمی نقشی کلیدی در کاهش وزن دارد.

لیمو برای تنظیم ضربان قلب، بازسازی عملکرد مناسب قلب و تسهیل جریان خون در سراسر بدن بسیار مفید است و سرکه سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و می‌تواند نقش مهمی در زدودن سموم از بدن و خون ایفا کند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های موجود در آن نیز برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند.

عسل نیز به مبارزه با باکتری‌ها پرداخته، انرژی بدن را افزایش و در کاهش کلسترول بد و پایین آوردن احتمال بروز بیماری‌های قلبی نقش به سزایی دارد. 

برای به دست آوردن این معجون، کافی است یک پیمانه آب زنجبیل، یک پیمانه پوره سیر، یک پیمانه آب لیمو و یک پیمانه سرکه سیب را مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داد. پس از آن شعله را خاموش کرده و تا زمان خنک شدن کامل مواد صبر کرد. سپس دو پیمانه عسل طبیعی به مواد خنک شده افزود و به خوبی هم زد تا مواد یکدست شوند. معجون به دست آمده را باید در یک بطری تمیز و داخل یخچال نگهداری و هر روز در سه وعده صبح، بعد از ظهر و عصر یک قاشق غذاخوری آن را با معده خالی مصرف کرد. لازم به ذکر است که این معجون را تنها تا دو ماه می‌توان در یخچال نگه داشت و پس از این مدت نباید مصرف شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش کلسترول زنجبیل سیر طب سنتی عسل فشار خون قند خون کاهش کلسترول خون کنترل فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون