Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@22:29:20 GMT

آیا قلب واقعا می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۶۹۵

آیا قلب واقعا می‌شکند؟

ساعت24-سندروم قلب شکسته می‌تواند به سبب شوک ایجاد شود و این سندروم به سندروم تاکوتسوبو هم معروف است.

 قلب شما می‌تواند بعد از یک رویداد غم‌انگیز دچار آسیب شود و بنا بر اعتقاد متخصصان، این موضوع ممکن است حاصل کار مغز شما باشد.

پژوهشگران سوییسی، افراد دچار به بیماری‌ای نادر و غیرمعمول که سندرم قلب شکسته نامیده می‌شود، را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ضعف و واماندگی قلب به صورت ناگهانی و اغلب بعد از رویدادی استرس‌زا یا احساسی نظیر فقدان اتفاق می‌افتد.

شناخت در مورد این پدیده کم است، اما تحقیقی که در ژورنال قلب اروپا به چاپ رسیده، بیان می‌کند که واکنش ذهن به استرس، در این زمینه نقش دارد.

گرفتگی نفس و درد

سندروم قلب شکسته می‌تواند به سبب شوک ایجاد شود. این سندروم به سندروم تاکوتسوبو هم معروف است، و دلیل این نامگذاری این است که شکل قلب در افراد مبتلا به آن به کوزۀ ژاپنی‌ای با این نام شبیه است.

این مورد با حملۀ قلبی ناشی از اسداد عروق خونی متفاوت است، اما علائم مشابهی نظیر گرفتگی نفس و درد قفسه سینه را دارد.

معمولاً یک اتفاق ناخوشایند، ماشۀ آن را می‌کشید، اما رویدادهای بزرگ هیجان‌انگیز، نظیر یک جشن عروسی یا شغلی تازه نیز می‌توانند عامل آن باشد.

این بیماری می‌تواند موقتی باشد و عضلۀ قلب ضرب چند روز، هفته یا ماه بهبود یابد، اما برای برخی ممکن است مرگبار باشد.

تصور می‌شود که این بیماری سالانه ۲۵۰۰ نفر را در انگلستان متاثر می‌کند.

دلیل دقیق آن شناخته شده نیست، اما متخصصان باور دارند که می‌توان آن را با افزایش سطح هرمون‌های استرس نظیر آدرنالین مرتبط دانست.

معما

دکتر جالنا قدری و همکارانش در دانشگاه بیمارستان زوریخ، به اتفاقاتی که در مغزهای ۱۵ بیمار دچار سندروم قلب شکسته می‌افتد، نگاه کرده‌اند.

اسکن‌های مغزی آنان، تفاوت‌های قابل توجهی را در مقایسه با ۳۹ مشارکت‌کنندۀ سالم که به عنوان گروه کنترل در تحقیق حضور داشتند، نشان می‌دادند.

در مغز ایشان، ارتباط کمتری میان مناطقی از مغز که در کنترل احساسات و پاسخ‌های ناخودآگاه یا اتوماتیک بدن، نظیر ضربان قلب، نقش دارند وجود داشت.

این نواحی مغز همان‌هایی هستند که تصور می‌شود، واکنش ما به استرس را کنترل می‌کنند.

"احساسات در مغز پردازش می‌شود، در نتیجه می‌شود تصور کرد که منشا بیماری در مغز است که تاثیرات بالا به پایینی در قلب می‌گذارد. "

مسیر دقیق هنوز کاملاً شناخته شده نیست، در نتیجه به تحقیقات بیشتری نیاز است. اسکن‌های مغزی بیماران قبل یا در زمانی که بیماری قلب شکسته در ایشان شکل گرفته است، موجود نبوده، بنابراین، پژوهشگران نمی‌توانند بگویند که کاهش ارتباط میان مناطق مغز موجب سندروم تاکوتسوبو شده یا برعکس.

منبع:بهداشت نیوز

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • رکورد بی‌نظیر آنتونی ادواردز در تاریخ NBA
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام