Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:16:47 GMT

اندر احوالات هیئت‌های رزمی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۹۰۲

اندر احوالات هیئت‌های رزمی استان قزوین

ازمشکل اعتبارات و نبود حامیان مالی در ورزش که بگذریم، نبود فضای تخصصی و خانه ورزش‌های رزمی در رشته‌های کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو یکی از کمبودهایی است که باید رفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛در چند سال اخیر رشته‌های رزمی کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو در استان حال و هوای متفاوت دارند و در روزهایی که کاراته المپیکی شده، کونگ فو با آمدن رئیس، سر و سامان گرفته و ووشو، جودو به کارهای روزمره خود ادامه می‌دهند و تک ستاره‌های تکواندو و ورزش‌های رزمی هم در رقابت‌های ملی و فراملی خودی نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش استان در این چند سال، در رشته‌های انفرادی بیشتر متکی به رزمی کاران بوده و در رویدادهای مختلف کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی بیشترین مدال‌ها توسط ورزشکاران رشته‌های رزمی کسب شده است. اما کاراته و تکواندو با موفقیت‌های درخشان ملی و فراملی جایگاه بهتری نسبت به دیگر رشته‌های دیگر رزمی در استان دارند.

کاراته در صدر

رشته کاراته، شش هفت سالی است، روی کورس موفقیت است و تنها نبود نشان المپیک در کارنامه این هیأت خود نمایی می‌کند و در آینده نزدیک، این مدال هم توسط کاراته کاهای استان کسب خواهد شد.

کاراته استان، سال 97 را موفق پشت سر گذاشت، سرلوحه افتخاری آفرین این رشته ورزشی را میتوان به کسب چندین نشان توسط بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، مجیدحسن نیا و امیررضا میرزایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان، لیگهای جهانی دانست. در کنار این نشانها، سال 97 با کسب چند صد نشان رنگانگ در رویدادهای داخلی و فراملی توسط قهرمانان کاراته استان، برای این هیئت موفق به پایان رسید.

برگزاری دوره‌های ارتقاء داوری و مربیگری، لیگ‌های استانی، میزبانی رقابتهای منطقه ای و کشور و همچنین میزبانی ملی پوشان تیم های ملی در سال 97 هیئت کاراته استان را به یکی از هیئت‌های برتر استانی و فدراسیون تبدیل کرد.

در سالی که گذشت بی شک بهمن عسگری با نشان طلای انفرادی بازی‌های آسیایی و جهانی و طلا تیمی بهترین ورزشکار استان بود، اما علی اصعر آسیابری، مجید حسن نیا و امیر رضا میرزایی هم در قهرمانی آسیا و جهان، لیگ‌های جهانی، دست پر به خانه بازگشتند و حالانام استان قزوین بعنوان قطب کاراته کشور و حتی آسیا و جهان بر سر زبان‌ها افتاده است، در این بین قهرمانانی مثل امیر حسین بیگدلی با درخشش به پیراهن تیم ملی رسیدند و ورزشکاران سربلندی هم بودند که در انتخابی تیم‌های ملی جانانه و سالم رقابت با هدایت مربیان جوان استان رقابت کردند و داوران استان هم در میادین ملی و فراملی موفق ارتقاء به قضاوت شدند.

ورزش‌های رزمی استان فعال و پیگیر

هیئت ورزش‌های رزمی سال گذشته، در چند سبک میزبان رقابت‌های قهرمانی کشور در دو بخش مردان و زنان بود، عناوین متعددی هم توسط رزمی کاران استان در سطح‌های مختلف کسب شد و همچنین کلاس‌های مربیگری، داوری و ارتقاء دان برای رزمی کاران استان برگزار شد.

اما شاید هیئت ورزش‌های رزمی در سال 97 را باید به نام تهمینه کربلایی صادقی اولین بانوی مدال آور استان در بازیهای آسیایی 2018 زد، ورزشکاری کهدر اولین حضور خود در المپیک آسیایی به نشان برنز در رشته پنچاک سیلات دست یافت.

افشین هادی چگینی هم بعنوان چند سالی است به‌عنوان سرمربی تیم ملی کیک بوکسینگ جوانان و عضو کمیته‌های ناظر فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور فعالیت می‌کند.

تکواندو استان موفق در رده‌های سنی
سال گذشته با چندین عنوان اول و دومی دختران استان در رقابت‌های رده‌های سنی کشور به پایان رسید، فاطمه صفرپورهم در ادامه حضور موفق در تیمهای ملی،سال را با عضویت در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به پایان رساند.

اما در بخش مردان مهدی جلالی، عرفان حیدری،، امیر حسین محمد خانلو، مهران برخورداری و چندین ورزشکار دیگر در رقابت‌های ملی و فراملی خوش درخشیدند و دست پر سال را به پایان رساندند، اما تکواندو امسال شاید بهنام مهران برخورداری است چرا که پیراهن تیم ملی را در پایان سال کسب کرد.

کونگ فو سر و سامان گرفته
سال97 را می‌توان سال آرامش در هیئت کونگ فو دانست در جایی که با حضور، شهرستان‌های البرز، آبیک و قزوین از مسابقات کشوری میزبانی کردند، کونگ فو کاران استان در لیگ برتر موفق به حضورشدند و بیش از 50 مدال در میادین ملی کونگ فو کاران مرد و زن استان کسب کردند.

جودو و خاک بی‌پولی

جودوکاران استان در بحث قهرمانی تمرینات جدی خود را پیگیری می‌کنند و قهرمانان استان بعد از مصدومیت‌های مختلف در رقابت‌های مختلف کشوری با حریفان دست و پنجه نرم کردند، رامین صفویه و سعید مرادی در کنار سایر جودوکاران نام داراستان در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی شرکت و تیم جوانان و امید استان هم بعد از مدت‌ها در سال 97 موفق شد در لیگ کشوری شرکت و با حریفان مصاف کند از شرکت در رقابت‌های لیگ‌های برتر و دسته اول کشور بازمانده است.

کاتا در استان احیا می‌شود، ورزشکاران خوبی در جودو داریم اما در کاتا تیم و ورزشکاری پیش از این در استان نداشتیم و حالا روی دو جوان 15ساله سرمایه‌گذاری شده تا استان در آینده دارای ملی پوش جودو شود.

امکانات کم ووشو

سال گذشته برای ووشو، رویایی به پایان رسید، چندین نشان رنگارنگ توسط ووشوکاران استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی رده‌های سمی کسب شد، اما نبود فضای اختصاصی و استعدادهای فراوان در این رشته رزمی سبب شده تا ورزشکاران استان در سالن‌های خصوصی مهیای رقابت‌های کشوری شوند و امکانات تخصصی ووشو در انبار هیئت استان خاک بخورد.

اما ازمشکل اعتبارات و نبود حامیان مالی در ورزش که بگذریم، نبود فضای تخصصی و خانه ورزش‌های رزمی در رشته‌های کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو یکی از کمبودهایی است که باید رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

به گزارش خبر آنلاین از اهواز، مسابقات قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در بخش کومیته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان پسران طی روزهای ۲۶ الی ۳۱ فروردین و در بخش دختران نیز طی روزهای یک الی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان همدان برگزار شد.

۴۲۸۱ ورزشکار برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرده بودند که از این آمار ۲۱۷۳ ورزشکار دختر و ۲۱۰۸ ورزشکار پسر هستند.

پس از ۱۲ روز رقابت در دو بخش آقایان و بانوان تنها یک مدال نصیب کاراته خوزستان شد؛ سورنا مرادی در وزن ۶۷ کیلوگرم بزرگسالان موفق به کسب مدال نقره شد تا تک مدال این استان به نام وی ثبت شود، همچنین در بخش بانوان خوزستان هیچ مدالی نتوانست کسب کند.

در بخش آقایان ۸۸ شانس مدال و در بخش بانوان ۷۶ شانس مدال که مجموعا در هر دوبخش ۱۶۴ شانس مدال وجود داشت که متاسفانه سهم خوزستان پرتانسیل تنها یک مدال بود.

لازم به ذکر است رئیس هیات کاراته استان خوزستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا در مهرماه سال ۱۳۹۹ جمعیت سازمان‌یافته این رشته در دو بخش آقایان و بانوان استان خوزستان را بیش از ۱۲ هزار نفر ذکر کرده است، در این میان سؤالاتی از این قبیل مطرح می‌شود؛ چه دلیلی باعث شد در جمعیت چند هزارنفری کاراته در استان خوزستان این رشته ناموفق ظاهر می‌شود؟ آیا در انبوهی از نیروی انسانی این رشته؛ ورزشکارانی که بتوانند در سطح کشوری رقابت کنند وجود ندارد یا مدیریت ضعیف تاثیر مستقیمی بر نتایج اسفناک این رشته دارد؟

عملکرد بسیار ضعیف کاراته خوزستان در ادوار گذشته و اعتراضات گسترده‌ای ورزشکاران این رشته بر علیه ریاست وقت کاراته استان باعث شد تغییراتی در رأس کاراته استان صورت بپذیرد و کادر جدید برای تغییر و احیای کاراته استان بر روی کارآمد.

تغییری که حالا باگذشت حدود ۴ سال مشخص شد چیزی شبیه سقوط از چاله به چاه بوده است چرا که بررسی عملکرد هیات جدید در همه ابعاد نشان از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه، بی‌نتیجه و شبهه‌ناک دارد.

مهم‌ترین مسئله در این میان بی‌تفاوتی مسئولان ورزش استان نسبت به نتایج بسیار ضعیف این رشته در سطوح مختلف است، رشته‌ای با پتانسیل و نیروی انسانی بسیار بالا که می‌تواند با مدیریت صحیح در سطح کشور و حتی سطوح بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

کابوس ازبین‌رفتن استعدادها و پتانسیل‌ها برای یکی از رشته‌های پرطرفدار خوزستان از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است و در این وضعیت باید دید چه تصمیم یا تصمیماتی می‌تواند کاراته خوزستان را از بحران نجات دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899673

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی