Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@04:22:49 GMT

مدیریت صحیح جلوی حوادث ناشی از نزولات آسمانی را می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۱۹۰

مدیریت صحیح جلوی حوادث ناشی از نزولات آسمانی را می گیرد

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن باقر العلوم استانداری برگزار شد، افزود: در آستانه سالی پربارش قرار گرفته ایم و باید ضمن شکرگذاری به درگاه الهی با استفاده از فناوری ها و مدیریتی صحیح جلوی خسارات ناشی از سیلاب ها را گرفت و جشن های استقبال از نعمات الهی را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:خداوند در قرآن از نزولات آسمانی به عنوان برکت الهی یاد کرده است ولی تغییراتی که انسان ها به مرور زمان بر بستر رودخانه ها وارد می کنند عامل مصیبت و بلای جان دیگران می شود.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: همه می دانیم که بستر رودخانه ها تاریخ تصویری و گویای سیل های گذشته است و باید با درس گرفتن از گذشته خطرات و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: متاسفانه دخل و تصرف در حریم رودخانه ها و تنگ کردن بستر مسیل ها موجب می شود هنگام بروز سیل خسارات زیادی به بار آمده و تلفات سنگینی بر جای بماند.
وی اضافه کرد:از سوی دیگر آب شدن برف ها در سلسله جبال اطراف قزوین، حجم گسترده بارش ها و اشباع شدن زمین نیز در وقوع سیلاب ها و به بار آمدن خسارت ها موثر هستند.
آیت الله عابدینی افزود:در اطلاع رسانی به مردم و تذکر و هشدار به شهروندان ائمه جمعه و جماعت نقش موثر و بی بدیلی ایفا می کنند که باید از این تاثیرگذاری و ظرفیت بیشتر استفاده شود.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام جمعه سیل شورای هماهنگی مدیریت بحران قرآن نماینده ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد