Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@12:22:29 GMT

دیدار وزرای خارجه چین و قزاقستان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۲۶۹

وزرای امور خارجه قزاقستان و چین در «پکن» با یکدیگر دیدار و بر ادامه همکاری‌های استراتژیک بین 2 کشور تاکید کردند. ناطقان: «بیبوت آتامقول اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در سفر به پکن با «وان ای» وزیر امور خارجه چین دیدار و مذاکرات دوجانبه بین دو طرف صورت گرفت.

در جریان این مذاکرات مسائل مهم توسعه بیشتر همکاری قزاقستان و چین در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی بررسی و در خصوص طیف وسیعی از مشکلات دستور کار بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آتامقول اف با در نظر گرفتن تغییرات سیاسی داخلی در قزاقستان، به روند بدون تغییر مسیر سیاست خارجی این کشور و اجرایی تعهدات بین المللی آن، تاکید کرد.

وی در این راستا گفت: ما تعهد خود در زمینه تقویت و تعمیق روابط مرحله جدید مشارکت استراتژیک جامع را تایید می‌کنیم.

آتامقول اف در ادامه با تاکید روابط میان قزاقستان و چین را نمونه همکاری متقابل سودمند و موثر عنوان کرد.

طرف چینی در نوبه خود نقش تاریخی نخستین رئیس جمهور قزاقستان را در برقراری مشارکت استراتژیک جامع و تعمیق همکاری در زمینه ساخت مشترک طرح «کمربند و جاده» به طور مثبت ارزیابی کرد.

در طول این مذاکرات به همکاری عملی میان دو کشور در قالب مشارکت بین منطقه ای و مرزی و همچنین در حوزه سرمایه گذاری و صنعت، دیجیتال و نوسازی تکنولوژیکی اقتصاد تاکید ویژه صورت گرفت.

موضوع ادغام موثر ابتکار «کمربند اقتصاد جاده ابریشم» با سیاست جدید اقتصادی «نورلی ژال» و برنامه همگرایی اتحاد اقتصادی اوراسیا از جمله دیگر مسائلی بود که طرفین طی این مذاکرات بر روی آن تمرکز کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و چین همچنین مسائل مربوط به همکاری دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و اتحادیه های همگرایی مانند سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، کنفرانس تعامل و همکاری در آسیا و غیره، تامین ثبات و امنیت در آسیای مرکزی را بررسی و در خصوص مسائل مرزی مربوط به آب های مرزی بین‌المللی تبادل نظر کردند.

وضعیت مربوط به اقوام قزاق تبار مقیم چین از موضوعاتی بود که به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت. طرفین در این خصوص علاقه مندی خود برای حل و فصل مسائل پیش رو از طریق تماسهای کاری میان وزارتخانه‌های امورخارجه دو کشور ابراز و در خصوص تشدید فعالیت خدمات کنسولی توافق کردند.

در پایان این مذاکرات یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری میان نهادهای دیپلماتیک دو کشور برای سالهای 2020-2022 به امضا رسید.

وزیر امور خارجه قزاقستان همچنین در سفر خود به چین با وزیر تجارت چین دیدار و مسائل مربوط به تعاملات تجاری و اقتصادی میان دو کشور را مورد بررسی قرارداد.

چین بزرگترین شریک تجاری خارجی قزاقستان به شمار می رود. حجم تجارت متقابل میان دو کشور طی سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش کرده است.

در این راستا، پیشنهادی برای ایجاد یک نقشه راهی برای تقویت روابط تجاری میان دو کشور ارائه شد که توان تنظیم مسائل گسترش حوزه تجاری، تشدید ساختار تجارت، افزایش مقیاس تجارت و همچنین افزایش محصولات با تکنولوژی بالا در تجارت دوجانبه را افزایش دهد. منبع: فارس برچسب ها: وزرای خارجه ، چین ، قزاقستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزرای خارجه چین قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد