Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@22:35:48 GMT

برنامه‌ریزی 90 روزه سپاه برای ساخت واحدهای مسکونی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۸۴۵

به گزارش فارس از شهرستان ساری، سردار محمدحسین بابایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران در ارتباط  با اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: در ساختار دولتی سپاه و بسیج در بحران‌ها دیده نمی‌شوند، مسؤولان در گزارش‌های خودشان به این اقدامات اشاره نمی‌کنند، در صورتی که اقدامات عملیاتی توسط سپاه و بسیج انجام می‌شود و بنده این موضوع را به حساب غفلت می‌گذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*مردمی بودن جنس خدمات سپاه

وی با اعلام اینکه ساختار کشور ما طوری است که خود مردم در غالب سازمان منعطف و گسترده بسیج ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این اقدامات در آمار و گزارش‌ها بیان نمی‌شود و دلیل این موضوع هم جنس خدمات مردمی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطر نشان کرد: در صورت عدم بارش باران در روزهای اخیر مرحله اول تثبیت خدمات‌دهی به سیل‌زدگان به اتمام می‌رسد.

وی در تشریح وضعیت سیل مازندران، یادآور شد: از ابتدای شروع سیل نیروهای سپاه و بسیج در همان مرحله ابتدایی برای امدادرسانی ورود پیدا کرده و با همان ابرازهای در اختیار به کمک مردم سیل‌زده شتافتند.

*نجات جان 500 نفر از مردم از سیل

بابایی یادآور شد: در شهرستان سیمرغ 500 نفر از مردم را حین درگیری مستقیم با سیل نجات دادیم و پس از آن برای تخلیه آب در غالب باز کردن دهانه پل و آبرها اقدام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: عملیات لایروبی خانه‌ها، مدارس، مساجد و همزمان در ارتفاعات بازگشایی جاده‌ها ناشی از برف و رانش از دیگر خدمات سپاه کربلای مازندران در ایام بحران بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات ما اقدامات اجرایی به صورت صلواتی در جاده‌های بالادست را در دستور کار دارند.

*سرویس دهی مداوم به 700 روستا

وی درباره خدمات سپاه از نگاه دستگاه‌های اجرایی استان مازندران  و آن چیزی که اقدام سپاه کربلای مازندران انجام داده است، گفت: در حال حاضر 700 روستا داریم که دائم باید سرویس‌دهی شود اما آمارهای دریافتی ما از دستگاه‌های اجرایی استان 171 روستا است.

بابایی درباره آمارها و اقدامات بنیاد مسکن برای ساخت‌وساز و بهسازی گفت: از نظر این سازمان 650 واحد مسکونی باید از نو ساخته شود و بیش از 5 هزار واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد که این واحدها مربوط به اقشار کم درآمد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی است.

*توزیع 10 هزار پرس غذای گرم

وی درباره اقدامات سپاه کربلای مازندران، گفت: تاکنون هزار و 700 واحد مسکونی، 43 مسجد و حسینیه توسط این مجموعه و بسیج لایروبی شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از توزیع 10 هزار پرس غذای گرم در بین سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بیش از 7 هزار بسته حمایتی مواد غذایی توزیع شده و هزار و 600 پتو در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته و توزیع پتو، موکت و فرش هم در مناطق سیل‌زده شروع شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 200 تن علوفه و نهادهای دامی در اختیار دامداران قرار گرفته و براساس برنامه‌ 45 تن هم فردا به صورت رایگان در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

*لایروبی 60 کیلومتر از رودخانه‌ها و راه‌ها

بابایی با اعلام اینکه لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و راه‌ها به صورت نقطه حدود 60 کیلومتر انجام شده است، افزود: این اقدامات ادامه داشته و تا پس از اتمام بحران باید پیگیری شود.

وی درباره فعالیت بسیج سازندگی استان گفت: در مجموع 108 دستگاه ماشین‌آلات مختلف سنگین در بحران بکارگیری کردیم، از روز پنجم پنج سپاه استانی معین استان مازندران شدند.

*انجام 8 میلیارد تومان خدمات مهندسی رایگان

فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: برای اقدامات انجام شده هیچ پولی درخواست نکردیم و خدمت به مردم را وظیفه خودمان می‌دانیم، اما عملیات مهندسی ما بیش از 8 میلیارد تومان کار بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری بنا شد 746 خانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی را بسازیم،گفت: سازمان بهزیستی هم تمایل خویش را برای واگذاری عملیات اجرایی مددجویان خویش به سازمان بسیج اعلام کرده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر بنا داریم که خانه‌های را که می‌سازیم سرویس کامل از لوازم زندگی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: احداث خانه‌های  سیل‌زدگانی که به سپاه واگذار شود طی 90 روز تکمیل و  در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌‌گیرد.

*حضور بسیج جامعه پزشکی در مناطق سیل‌زده

 بابایی ادامه داد: اعزام گروه‌های جامعه پزشکی از روز پنجم در بین سیل‌زدگان آغاز شده در مجموع در بحث بهداشت روان و درمان مردم فعالیت را پیگیری می‌کنیم و در کنار این اقدامات برای کمک به دامپزشکی اعلام آمادگی کردیم.

*بی‌توجه به بی‌مهری‌ها

وی در ارتباط با برخی بی‌مهری‌ها به سپاه در بحران،گفت: سپاه وابسته به هیچ جناح و حزبی نیست، اما برخی‌ها همه چیز را از دریچه حزب و جناح می‌بینند، سپاه جز به نوکری مردم و انقلاب به چیز دیگری فکر نمی‌کند و هیچ وقت منت سر مردم نگذاشتیم و برای کار کردن از هیچ ارگانی اجازه نمی‌گیریم و هر وقت مردم احساس نیاز کنند، سپاه به صورت آتش به اختیار ورود پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهارر کرد: در بحران سیل اخیر هم خدمات ما به مردم اثبات شده است، چقدر خوب است که مسؤولان قدرشناس باشند و از این ظرفیت استفاده بهینه کنند، ما در بحران و حوادث به تکلیف خودمان عمل می‌کنیم، رسالت ما خدمت به مردم است، امروز تکلیف داریم که به مردم سیل‌زده کمک کنیم و بی‌مهری‌ها ناشی از نگاه تنگ‌نظرانه است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند