Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:06:54 GMT

ترویج سبک زندگی اسلامی هدف مهم اجرای طرح «آرامش بهاری»

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۹۲۷۹

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد از دست اندرکاران برگزاری طرح آرامش بهاری در سطح استان گیلان تقدیر و تشکر کرد و افزود: اجرای این طرح در راستای غنی کردن اطلاعات فرهنگی و قرآنی و دینی بازدید کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای ترویج و تبلیغ مفاهیم فرهنگی و دینی و مذهبی، گفت: احیای بقاع متبرکه به ویژه در ایام تعطیل سال برای نشر فرهنگ دینی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت در ادامه بر لزوم توسعه طرح آرامش بهاری در روستاهای دارای امامزاده نیز تأکید و بیان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان روستاها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت باید از روحانیون و مبلغان آموزش دیده و آگاه استفاده شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی و دینی در این طرح می‌توانند زمینه جذب مردم به ویژه جوانان را به این سمت فراهم کند.

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه ۲۴۴ بقعه متبرکه در استان میزبان اجرای طرح «آرامش بهاری» هستند، اظهار کرد: ۳۱ خیمه معرفت در قالب طرح آرامش بهاری برپا شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه ۲۰۰ مبلغ بومی و غیربومی در برگزاری این طرح با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، افزود: ادارات اوقاف در ایام نوروز در زمینه اجرای برنامه‌های تبلیغی، دینی و فرهنگی فعال‌تر عمل می‌کنند.

وی ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است، گفت: با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی تلاش شده که مردم با مهارت‌های لازم برای زندگی صحیح را آموزش ببینند.

علیزاده اظهار یاد آور شد: ۳ هزار نفر از اعضای هیئت‌های امنا و خادمان رسمی و افتخاری به مسافران و میهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 4579034

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد