Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌امین نشست سران عرب با حضور رهبران مختلف کشورهای عربی در تونس آغاز شد.

شاه سعودی

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در آغاز این نشست ریاست دوره‌ای آن را به تونس تحویل داد و سپس به ایران حمله کرد و مدعی شد «ایران به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد».

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، وی ادعا کرد: سیاست‌های خصمانه نظام ایران، نقض آشکار عرف و اصول بین‌المللی است و جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود برای مقابله با این سیاست‌ها و توقف حمایت نظام ایران از تروریسم در جهان عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه بر مردود دانستن هر اقدامی که به حاکمیت سوریه بر جولان ضربه بزند، تأکید کرد.

شاه سعودی همچنین اعلام کرد، مسأله فلسطین همچنان در رأس اولویت‌های این عربستان سعودی قرار دارد.

سلمان بن عبدالعزیز در ادامه تصریح کرد، حادثه تروریستی نیوزلند تأیید کرد که تروریسم، هیچ مذهب یا نژادی نمی‌شناسد.

رئیس‌جمهور تونس

سخنرانی بعدی نشست «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس بود؛ وی اعلام کرد، تحرکات برای بازگرداندن موضوع فلسطین به کانون توجهات باید بیشتر شود.

وی افزود: با این مسأله که منطقه عربی به صحنه‌ای برای مداخلات منطقه‌ای و بین‌المللی مخالفیم و این قابل قبول نیست که وضعیت کشورهای عربی به همین شکل ادامه پیدا کند، باید اختلافاتمان را از بین ببریم.

السبسی گفت: بار دیگر تأکید می‌کنیم که جولان سرزمینی عربی و اشغال شده است.

رئیس‌جمهور تونس ادامه داد: تحقق امنیت در منطقه جز با ایجاد دولت مستقل فلسطینی ایجاد نخواهد شد.

السبسی سپس گفت: با الجزائر و مصر ، طرحی را به منظور حل بحران در لیبی و بازگرداندن ثبات به آن ارائه کرده‌ایم.

وی به مسأله سوریه نیز اشاره و تأکید کرد، باید برای حصول راه‌حل سیاسی در این کشور تسریع شود.

السبسی در پرداخت به موضوع یمن اعلام کرد، این مسأله باید بر اساس طرح کشورهای حاشیه خلیج فارس، قطعنامه‌های بین‌المللی و برون‌رفت‌های گفت‌وگوهای یمنی حل شود.

دبیرکل اتحادیه عرب

سخنرانی بعدی این نشست «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب بود. وی نیز تأکید کرد، بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، جولان «سوری و اشغال‌شده» است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغال‌شده سوریه را به رسمیت شناخت و این موضوع با واکنش‌های گسترده روبرو شد.

دبیرکل سازمان ملل

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل سخنران بعدی اجلاس سران عرب بود. وی اعلام کرد: بر اهمیت وحدت اراضی سوریه از جمله جولان اشغالی تأکید می‌کنیم.

گوترش ادامه داد: به وحدت جهان عرب برای تقویت صلح و ثبات و منع مداخلات خارجی دعوت می‌کنیم. به راهکار دو دولتی و قرار دادن قدس به عنوان پایتخت هر دو دولت فرا می‌خوانیم.

وی هم‌چنین افزود، در راستای حل بحران یمن از طریق اجرایی کردن توافق استکهلم سوئد کار می‌شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنرانی خود، تعرض‌های رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

وی افزود: تروریسم در تمامی اشکال آن را محکوم می‌کنیم تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با این آفت باید متحد شود.

در حال تکمیل

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا