Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمود بناپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال نمایشگاه تنوع زیستی و مارهای زنده را برای تغییر نگاه خصمانه مردم به طبیعت و حیات وحش برگزار می کند.
وی تاکید کرد: آنچه در این مجموعه ارائه می شود شامل انواع مارها و حیوانات تاکسیدرمی است حیواناتی که بر اثر بی توجهی مردم تلف شدند و عمل تاکسی درمی طی مراحل دباغی پوست ، قالب سازی و روکش انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال محیط زیست ادامه داد: در طبیعت 65 نوع مار وجود دارد که از این تعداد حدود 12 نوع آن سمی است و متاسفانه مردم به علت عدم آگاهی هر کجا مار را می بینند به کشتن آنها اقدام می کنند.
بناپور که از فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش است حدود 45 سال با حیوانات در طبیعت سر و کار دارد و برای آگاهی بخشی به مردم به مدت 20 سال نمایشگاه مار برگزار می کند.
به گفته وی به علت نبود حمایت مسئولان محلی شهرستان میبد موزه حیوانات ندارد و با اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری موزه دائمی مار و تنوع زیستی حیوانات ایجاد می شود.
همه ساله در ایام نوروز جمع زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین میبدی ها از نمایشگاه تنوع زیستی و مارها در میبد بازدید می کنند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش تاکسی محیط زیست مسافران و گردشگران نوروزی موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد