Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:49:48 GMT

کجای کوچه ما گیر کرده آمدنت!

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۳۴۳۶

کجای کوچه ما گیر کرده آمدنت!

حسین جلال پور، روز گذشته قربانی یکی از سوانح رانندگی نوروزی شد، شاعر و ادیب بوشهری که نه تنها برای غزل‌هایی که از او به یادگار مانده، بلکه به واسطه سال‌ها پژوهش و تالیفات متعدد در حوزه تاریخ ادبیات از جمله چهره‌های شناخته شده این بخش از فرهنگ و ادب سرزمینمان به شمار می‌آید. مریم شهبازی خبرنگار

محمدعلی بهمنی،شاعر و ترانه سرای کشورمان درباره اهمیت آثار به جای مانده از زنده یاد جلال پور به ایران گفت:« نزدیک به دوازده عنوان کتاب از او به جای مانده که این تعداد گویای اهمیتی است که برای تحقیق و پژوهش در حوزه تاریخ ادبیات قائل بود که از آن جمله می توان به تصحیح «دیوان محمدخان دشتی»و همچنین تصحیح‌هایی از آثار خواجوی کرمانی همچون مثنوی «همای و همایون»‌، مثنوی «گل و نوروز» ، مثنوی «گوهرنامه» خواجوی کرمانی، مثنوی «کمال‌نامه» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بهمنی یکی از ویژگی‌های جلال پور را در کاووش گر بودن او می داند، خصیصه‌ای که منجر به انتشار آثار تالیفی-تحقیقی متعددی شده که به نام برخی از آنها اشاره شد. او ادامه داد:«جلال پور در دانشگاه هم به تدریس علاقه مندان اشتغال داشت،از دانشجویانش شنیده ام که اشتیاق بسیاری برای حضور در کلاس‌های او داشته اند و این مسئله هم بی تردید از علاقه  و پشتکاری نشات می گیرد که طی این سال‌ها در دست یابی به یافته‌هایی جدید در آثار ادبی فارسی داشته است.»

با این حال همان گونه که بهمنی هم تاکید کرد فعالیت‌های جلال پور تنها به تحقیق‌های ادبی و تصحیح‌های او محدود نمی شده آنچنان که امروز مجموعه اشعاری همچون مجموعه غزل «کلاغِ بعد از باغ» هم از او به یادگار مانده که گویای تداوم فعالیت وی در زمینه شعر و شاعری است.

رئیس پیشین شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارشاد گفت:« همان گونه که می دانیم شعر دو وجه دارد، بیرونی و درونی. شما اگر به سراغ اشعار به جای مانده از جلال پور بروید و عمق سروده‌هایش را واکاوی کنید با اشعاری بسیار عمیق روبرو خواهید، اشعاری که البته هر یک از ما درک خاص خود را از آنها خواهیم داشت، همچون سروده‌های دیگر شاعران.»

توصیه این شاعر و ترانه سرا به جوانان علاقه مند به فعالیت در حوزه ادبیات این است که دست به مطالعه آثار به جای مانده از شاعران و محققانی همچون جلال پور بزنند تا از دیدگاه خود قادر به درک یافته‌های آنان شوند. به ویژه که تاکید دارد به واسطه دوستی چهارده ساله ای که با زنده یاد جلال پور داشته گفته‌هایش درباره آثار او ناخوداگاه بیشتر معطوف به نقاط قوت آثار او خواهد شد تا ضعف‌هایش.

بهمنی ادامه داد:«محققانی که عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در بخش‌های مختلف فرهنگ و ادب می کنند حتی بعد از مرگ هم از میان ما نخواهند رفت، همانند زنده یاد جلالی که هنوز هم درگذشت او را باور نکرده ام و برایم سخت است که از او با فعل ماضی یاد کنم. به قول بیتی از این دوست قدیمی:«کجای کوچه ما گیر کرده آمدنت/که روی پله در زنگ خورده در زدنت» هنوز خبری از خانواده اش ندارم، این که سوار خودرو مذکور بوده اند یا نه! امیدوارم حداقل حال آنان مساعد باشد.»

او گفته‌هایش را با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی جلال پور به پایان برد و گفت:«برخلاف شرایطی که مدت‌هاست بر ادبیاتمان سایه افکنده و به واسطه اش اهالی ادبیات چندان اهل تعامل با یکدیگر نیستند او رابطه بسیار خوبی با دیگر شاعران و محققان ادبی داشت، آنچنان که محال بود سر زده به خانه اش بروم و حداقل به 10-11 نفر دیگر از دوستان شاعران روبرو نشوم که بدون اطلاع به یکدیگر به دیدن او رفته بودند.امیدوارم جای افرادی همچون او به واسطه فعالیت جوانان خالی نماند و مسیری که در آن گام نهاده بوده ادامه یابد.»/ روزنامه الکترونیک ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس

مهاجم اروگوئه‌ای روزهای کابوس‌واری را سپری می‌کند و به نظر حمایت هواداران لیورپول هم تأثیری روی روحیات او ندارد.

طرفداری | داروین نونیز صفحه معروف هواداری لیورپول که اقدام به حمایت از او کرده بود را بلاک کرد!

طرفداری | روز گذشته، داروین نونیز در اقدامی بحث‌برانگیز و عجیب، تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد. نونیز با وجود ثبت ۱۸ گل و ۳ پاس گل در فصل جاری، بارها به دلیل فرصت‌سوزی‌هایش مورد انتقاد هواداران لیورپول قرار گرفته و به نظر می‌رسد که کاسه صبر مهاجم اروگوئه‌ای نیز از این اتفاق لبریز شده‌است. 

اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!

اما به نظر می‌رسد انتقادها بیش از آن‌چه تصور می‌شد، داروین نونیز را کلافه و عصبی کرده‌ و او حتی از دست حامیانش هم عاصی است! ماجرا از این قرار بود که یکی صفحات معروف هواداری لیورپول به نام Watch LFC، با انتشار توییتی در X در حمایت از نونیز نوشت:

از بازیکنانمان حمایت کنیم. خیلی ساده‌است، هم در لحظات خوب و خصوصاً هم در لحظات بد. ما دوستت داریم داروین نونیز و هواداران واقعی همیشه از تو حمایت خواهند کرد.

اما در کمال تعجب، داروین نونیز این صفحه هواداری که خلاف اکثر کاربران به حمایت از او پرداخته بود را بلاک کرد و حسابی سروصدای هواداران لیورپول، از جمله خود LFC Watch را هم در آورد. LFC Watch در کمال تعجب و در واکنش به اقدام مهاجم اروگوئه‌ای نوشت:

چه خبرته، این کارا چیه؟

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • نکونام: می دانیم کجای کار هستیم و چه می خواهیم
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود