Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@14:24:55 GMT

هشدارهای سیزده بدریِ آتش‌نشانی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۲۱۳

هشدارهای سیزده بدریِ آتش‌نشانی

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هشدارهایی را برای برگزاری ایمن‌ترِ مراسم سیزده بدر ارائه کرد.

محمود قدیری در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همواره توصیه می‌کند که شهروندان از افروختن آتش در محل‌هایی مثل پارک، باغ و… خودداری و از محل‌های مخصوصی که می‌توان در آن‌ها غذا طبخ کرد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهروندان باید از قرار دادن کپسول گاز یک کیلویی یا پیک نیکی و گالن‌های حاوی مواد سریع‌الاشتعال مثل بنزین و نفت در صندوق عقب خودرو پرهیز کنند، گفت: قرار دادن این وسایل در صندوق عقب خودروها موجب انفجار آن‌ها هنگام تصادفات می‌شود و صدمات جبران ناپذیری را در پی دارد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: هنگامی که برای صرف غذا یا گذراندن یک روز تعطیل به طبیعت می‌روید ته سیگار روشن، چوب نیمه سوخته و زغال‌های نیمه سوخته را در طبیعت رها نکنید و زغال‌ها و چوب‌های نیمه سوخته را زیر خاک دفن کنید. همچنین از روشن کردن آتش زیر دکل‌ها و سیم‌های برق خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند حادثه جبران ناپذیری را ایجاد کند.

قدیری افزود: در صورت برپا کردن چادرها در مناطق تفریحی و پارک‌های جنگلی، محل استقرار باید در محلی در نظر گرفته شود که دورتر از محل طبخ غذا باشد تا در صورت وقوع آتش‌سوزی محل استقرار شما از آتش‌سوزی در امان بماند. همچنین محل طبخ غذا را طوری در نظر بگیرید که کودکان به آن محل دسترسی نداشته باشند.

قدیری همچنین گفت: شهروندان باید شعاع پنج متری خود را از شاخه و برگ‌ها پاکسازی کنند چرا که ممکن است شاخه و برگ‌ها در اثر کوچک‌ترین حرارت و جرقه‌ای دچار آتش‌سوزی شوند.

وی در پایان نیز گفت: برخی از شهروندان روز طبیعت را در کناره رودخانه‌ها می‌روند، این افراد باید دقت داشته باشند تا از جریان شدید آب فاصله گرفته و نظارت بیشتری بر کودکان داشته باشند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند

ابراهیم بابایی گفت: نیرو‌های آتش‌نشانی، طی پارسال  به ١ هزار و ٣٨۵ نفر  طی عملیات های مختلف امدادرسانی‌ها کردند و آن ها را از مرگ حتمی نجات دادند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان بیان داشت: طی پارسال، تعداد نجات یافتگان به همت آتش نشانان، نسبت به سال ١۴٠١،  افزایش ٢٠ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • انفجار منزل مسکونی در قم