Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اراک گفت: روان آب های سطحی در محدوده جاده اراک به فراهان و مسیل های این حوزه ایجاد آبگرفتگی شدید کرده که با ایجاد خاکریز در منطقه مشهد میقان اقدامات هدایت مسیر سیلاب صورت گرفته است.

«حسین بختیاری» روز دوشنبه افزود: در پی بارش های شدید روز یکشنبه سیلاب از ساعت پنج صبح امروز (دوشنبه) موجب تخریب دیواره سیل بند ایجاد شده در مسیر جاده فراهان اراک به سمت مشهد میقان شد که با حضور نیروهای پشتیبانی و شمار قابل توجهی از ماشین آلات سنگین در این محدوده برای مقابله با پیشروی سیلاب خاکریز ایجاد و راه هدایت آب به تالاب میقان بسترسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اظهار داشت: 2 نقطه از جاده فراهان به اراک دچار آبگرفتگی شده و رانندگانی که در این مسیر تردد می کنند باید با احتیاط برانند. 
فرماندار اراک عنوان کرد: در مسیر جاده اراک به تهران نیز به دلیل حجم زیاد اب در 2 نقطه حدفاصل روستاهای مالک آباد و موت آباد آبگرفتگی ایجاد شده که عوامل راهداری و نیروهای ستاد مدیریت بحران در حال عملیات هدایت سیلاب به مناطق پشت فرودگاه اراک هستند. 
بختیاری عنوان کرد: در مسیر ارتباطی جاده اراک به تهران مقابل زرین خوشه مدیریت آبگرفتگی به راهداری سپرده شده و اگر امکان کنترل سیلاب نباشد باید مسیر موقت عبوری برای آن تعریف شود. 
وی در خصوص بندها و سدهای شهرستان اراک گفت: تمامی 174منبع آبی شهرستان اراک با مدیریت صحیح استحکام سازه دارند و با وجود سرریز آب دغدغه در این خصوص وجود ندارد. 
فرماندار اراک تصریح کرد: شامگاه یکشنبه به دلیل حجم بالای بارش ها و سرریز 2 بند خاکی محدوده کرهرود با مصوبه ستاد مدیریت بحران 26 خانه در بخشی از کرهرود که در خطر آبگرفتگی بود تخلیه شد و ساکنان آن به مناطق امن منتقل شدند. 
بختیاری اظهار داشت: درحال حاضر 20 پمپ مکش آب قوی در کرهرود در حال تخلیه روان آب موجود در این منطقه هستند. 
وی ادامه داد: یک پل بالا دست منطقه کرهرود نیز با کارشناسی نیروهای فنی به دلیل آبگرفتگی از استحکام کافی برخوردار نبود که اقدامات ویژه برای مدیریت شرایط آن در دست انجام است. 
فرماندار اراک توضیح داد: در بارندگی های اخیر آبگرفتگی در چند نقطه شهری ایجاد شده بود که مدیریت شده و اکنون مشکل حادی وجود ندارد. 
بختیاری خاطرنشان کرد: بنا به گزارش هواشناسی بارش های شدید باران در ساعات آتی نیز ادامه دارد و تمامی عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان اراک برای کنترل خسارت ها و مشکلات احتمالی آماده باش هستند. 
وی توضیح داد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی سیل آسا تاکنون گزارشی از تلفات جانی و دامی و تخریب سازه های فرسوده در شهرستان اراک دریافت نشده است. 
سامانه قدرتمند کم فشار بارشی از اوایل بامداد یکشنبه فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز گرده و تا پایان وقا روز دوشنبه پیش بینی شده حدود 100 میلیمتر بارش در این خطه داشته باشد. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد/ در مسیر اجرای طرح نور هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند