Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست کارگروه خشکسالی، سرمازدگی  بیان کرد: با توجه به تغییرات جوی و احتمال وقوع سرمازدگی بهاره، بارش تگرگ و خسارت ناشی از آن به باغداران توصیه می‌شود قبل از وقوع خسارت با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز که به صورت کشیک در خدمت بهره‌برداران هستند، باغداران نسبت به انعقاد بیمه کشاورزی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که جاری شدن سیل و تغییرات جوی اخیر باعث بروز خساراتی از جمله آب‌گرفتگی باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها، قنات ها، تاسیسات آبیاری نوین و وزش باد خسارتی را به باغ‌ها و مزارع وارد کرده است، افزود: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده، دستگاه‌های عضو کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر بخش کشاورزی با برقراری کشیک آمادگی لازم را برای حضور در محل حوادث را دارند.

قاسمی با اشاره به ضرورت کنترل طرح‌های تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب تصریح کرد: در شرایط اضطراری بدون توجه به محدودیت‌های اعتباری، اولویت را به اصلاح این طرح‌ها و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اختصاص می‌دهیم و از این رو مدیریت آب و خاک و اداره کل منابع طبیعی به صورت مستمر از طرح‎های مذکور بازدید و اعتبارات مورد نیاز به منظور مرمت آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: قبل از بروز سیل برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به طرح‎ها و سازه‌های مختلف آبی و ساختمان‌های اداری بر اساس چک لیستی تهیه شده قبلی کنترل‎های لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‎رسانی دقیق، منظم، مداوم و به موقع از اولویت‌های مدیریت بحران است، اضافه کرد: این سازمان از همه ابزار‌ها در انعکاس اخبار و اطلاعات به منظور کاهش خسارت استفاده می‌کند، که از شهروندان درخواست می‌شود به شایعات توجه نکنند و اخبار، هشدار‌ها و اطلاعیه‎های این سازمان را از اداره روابط عمومی پیگیری کنند.

قاسمی اظهار کرد: به دلیل بارش‌های فصلی و رگباری و احتمال وقوع سیلاب در رودخانه ها، آبراهه‌ها، آسیب به تاسیسات آبی از جمله مخازن و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب، گوراب‌ها، بند‌های انحرافی و استخر‌های ذخیره آب، از شهروندان درخواست می شود از هر گونه رفت و آمد در محدوده تاسیسات مذکور، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از دهیاران سراسر استان پارسال آموزش مدیریت بحران دیده اند که باید از آنان در شرایط بحرانی استفاده کرد.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های رئیس جهاد کشاورزی فارس در خصوص سرمازدگی باغ‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از اتمام رفع تداخلات اراضی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته است، از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان، ۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده است که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و ۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده و با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات اراضی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 749924

دیگر خبرها

  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان