Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش ورودی سد دز به بیش از ۶ هزار متر مکعب بر ثانیه

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: افزایش ورودی سد دز به بیش از ۶ هزار متر مکعب بر ثانیه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید رؤوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: آورد سد دز با توجه به بارش‌های بالادست در لرستان، صبح امروز حدود ۳ هزار مترمکعب در ثانیه بود و اکنون به ۶ هزارمترمکعب بر ثانیه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مدیریت سدها، تابع دستورالعمل‌های سازمان آب و برق هستیم و میزان خروجی طبق دستورالعمل اکنون ۱۸۰۰ مترمکعب در ثانیه است اما احتمال افزایش خروجی تا ۲۵۰۰ بسیار زیاد است.

رؤوفی با بیان اینکه احتمال افزایش آورد آب را  تا ۸ هزار مترمکعب در روزهای آینده می‌دهیم، بیان داشت: در فروردین ۹۵، تجربه آورد آب تا ۱۰ هزار مترمکعب در ثانیه را داشتیم؛ اکنون ۲۰۰ میلیون مترمکعب فضای خالی در مخزن سد وجود دارد و در حال مدیریت سد هستیم تا حداقل مشکلات برای مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/ ن

افزایش ورودی سد دز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

وحید خرمی امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال رهاسازی آب را زودتر از سال قبل انجام خواهیم داد، عنوان کرد: به دلیل کمبود آب و ضرورت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق با تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

وی مصرف روزانه آب سد را ۲۰ میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد و زودتر از این تاریخ، امکان رهاسازی نداریم.

وی ذخیره فعلی سد سفیدرود را ۶۸۰ میلیون مترمکعب دانست که در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود و اظهار کرد: در شرایط نرمال باید بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در سد داشته باشیم که نشان دهنده کمبود آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از کشاورزان خواست طبق تقویم زراعی عمل کنند و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها از صبح ۱۶ اردیبهشت تا پایان تیرماه از آب سد برای نشاء و کشت برنج استفاده خواهیم کرد.

وی ۸۰ درصد کشاورزان را منطبق با تقویم زراعی دانست و یادآور شد: اراضی داخل شبکه عمدتا شخم و خزانه را انجام داده‌اند و منتظر رهاسازی جهت نشاء هستند؛ در اراضی خارج از شبکه نیز شاهد انجام نشاء هستیم و کلیه فعالیت‌های کشاورزی را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به تخریب ۱۵۰ سردهنه در جریان سیلاب‌های ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین آب منطقه‌ای در سراسر استان در حال احداث این سردهنه‌ها هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: از کشاورزان می‌خواهم به تقویم زراعی توجه داشته باشند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم با وجود کم آبی به لطف خدا و در سایه برنامه‌ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان شاهد رشد تولید باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور