Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه مشکلی در تامین آب آشامیدنی مناطق درگیر سیلاب در استان خوزستان وجود ندارد گفت: شرایط در این مناطق تحت کنترل است.

صادق حقیقی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باوجود ابعاد گسترده سیلاب در شهرهای استان خوزستان اما مشکل جدی در تامین آب شرب و دفع فاضلاب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در فضای مجازی برخی شایعات مبنی بر قطع آب در شهرهای مختلف استان منتشر شده است که هیچ کدام صحت ندارد و توصیه های صورت گرفته به شهروندان نیز صرفا برای مدیریت آب است.
حقیقی پور گفت: درحال حاضر در تمام شهرهای استان آب شرب پایدار و با کیفیت به شهروندان ارائه می شود و تنها در 2 شهر لالی و سالند با مساله کدورت آب مواجه هستیم.
وی علت کدورت آب در این 2 شهر را حجم بالای ورودی آب به رودخانه ها و بارش باران در بالادست دانست و گفت: درحال حاضر کدورت آب در لالی 10 هزار NTU (واحد کدورت در آب) است درحالی که تصفیه خانه ها قادر به تصفیه آب تا پنج هزار NTU هستند.
مدیرعامل آبفای خوزستان خاطر نشان کرد: هفت تانکر آبرسانی برای قطعی احتمالی آب شرب لالی در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند، همچنین 100 هزار لیتر آب بسته بندی شده با هماهنگی فرمانداران و بخشداران میان مردم در معرض خطر سیلاب توزیع شده است.
وی گفت: در سیلاب سال 95 چندین چاه آب دزفول و اندیمشک به زیر آب رفت اما در سیلاب امسال به دلیل اطلاع رسانی به موقع ستاد مدیریت بحران و با احداث سیل بندها از خسارت جدی به مخازن آب جلوگیری شد.
حقیقی پور درخصوص احتمال بالازدگی فاضلاب در نقاط درگیر سیلاب نیز یادآور شد: در برخی نقاط همچون دشت آزادگان، لالی، هویزه، بستان و رفیع به دلیل بالا آمدن سطح آب ممکن است شاهد پس زدگی فاضلاب باشیم.
وی ادامه داد: در کوی خزعلیه واقع در سوسنگرد به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه شاهد بالا آمدن آب در سطح خیابان ها هستیم که ایستگاه های پمپاژ درحال تخلیه آب از معابر می باشند.
در استان خوزستان 21 تصفیه خانه، 97 حلقه چاه و 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد.
حجم ورودی آب سدهای کرخه و دز طی یک هفته اخیر افزایش کم سابقه ای داشته است.
تلاش برای مدیریت حجم آوردهای آب بالادست به این سدها ادامه دارد، بارندگی شدید بهاری در خوزستان همچنین ورود آب از مناطق بالادست این استان موجب افزایش حجم آب رودخانه های خوزستان از جمله دز ، کارون و کرخه شده است.
در پی پر شدن مخزن ذخیره آب سدهای دز و کرخه در شمال خوزستان میزان خروجی آب از این سدها رو به افزایش است.
وضعیت استان خوزستان با اعلام استاندار خوزستان اضطراری اعلام شده است
9887/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب خوزستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر شلوغ پلوغ

 از گذر زندگی این حیوانات در کنار هم، مسئولیت شهروندان در قبال شهر و جامعه آموزش داده می‌شد. همچنین ماجرا‌ها بر اهمیت ارزش‌های اجتماعی مثل کار گروهی، دوستی، شجاعت و مسئولیت‌پذیری تاکید داشت. قهرمان اصلی داستان‌ها گربه‌ای به نام «هاکل» و کرم کوچکی به نام «لالی» بودند. لالی بهترین دوست هاکل بود.

با این‌که با بچه گربه به مدرسه می‌رفت، اما کار‌های مخصوص بزرگسالان را انجام می‌داد؛ مثل کار در اتاق عمل بیمارستان و رانندگی. هرکدام از افراد این شهر وسیله نقلیه منحصربه‌فردی داشتند.

ماشین سیب‌شکل لالی، ماشین خیارشوری آقای فرامبل، هواپیمای تک‌موتوره آلمانی جنگ جهانی اول که زیر پای روباه خلبانی به نام «رودلف ون فلوگل» بود و .... «سرجوخه مورفی» را یادتان هست؟ یک پلیس موتورسیکلت‌سوار. آن‌قدر پایبند مقررات بود که شب‌ها هم با کلاه‌ایمنی به تختخواب می‌رفت.

«بنانا گوریله» عاشق موز و ساعت بود. روی هر دستش چند ساعت بسته بود و برای دزدی موز بار‌ها به زندان افتاده بود! و سگ شکاری به نام «بیلی» که با هاکل و لالی همکاری می‌کرد.

شهر شلوغ پلوغ (The Busy World of Richard Scarry) به معنای «دنیای شلوغ ریچارد اسکاری» محصول مشترک سال‌های ۱۹۹۷ ــ ۱۹۹۳ کانادا و فرانسه که توسط کمپانی «سینار انیمیشن» که اکنون «دی‌اچ‌ایکس مدیا» نام دارد و شرکت «فرانس انیمیشن» با همکاری «پارامونت سریال» ساخته شد. ماجرا‌های این مجموعه برگرفته از داستان‌های کتاب‌هایی به همین نام نوشته ریچارد اسکری، نویسنده و تصویرگر معروف کتاب‌های کودکان است.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • شهر شلوغ پلوغ
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم