Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@10:58:38 GMT

تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم آباد- پلدختر

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۹۹۶۵

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در مجموع در سیلاب پنجم و ششم فروردین ماه، ۲۰۰ کیلومتر جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر دیوار حایل رودخانه، ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهمترین محور آسیب دیده در این سیل، محور قدیم خرم آباد- پلدختر بود که ۶۵ کیلومتر از این محور یکصد کیلومتری به طور کامل تخریب شده است.

شرفی طغیان رودخانه، رانش و زمین لغزش را به عنوان عوامل تهدیدکننده محور خرم آباد- چگنی - پلدختر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راه و شهرسازی در حال احداث باند دوم در کنار محور قدیم خرم آباد- پلدختر است پیشنهاد می شود در این  ۳۰ کیلومتر با احداث ۵ کیلومتر تونل، حداقل ۵ پل استاندارد با دهانه ۲۰ متر برای دسترسی روستاهای مسیر با جمعیت بیش از ۵ هزار نفر و یک واریانت ۱۰ کیلومتری اقدام شود. 

شرفی با بیان اینکه این اقدامات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر راه دسترسی موقت برای روستاها ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در سیل اخیر راه ۲۷۰ روستا در استان قطع شد که ۲۳۰ روستا بازگشایی گردید ۴۰ روستا بخاطر شرایط خاص جغرافیایی، ابنیه فنی و رانش شدید بسته است که در تلاشیم در اسرع وقت بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: روستاهای مذکور در گردنه گله بادوش واقع شده که به علت ارتفاع بیش از ۴ متر برف امکان بازگشایی وجود نداشت البته راه جایگزین از محور سپیددشت و مرکز استان وجود دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌ فارس است.

فرماندار دیر جاده وفاق بین بنادر دیر و کنگان را یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری جنوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل طرح‌های راهسازی اعتبارات لازم به طرح جاده وفاق در جنوب استان بوشهر تخصیص یافته است که ضمن قدردانی از حمایت استاندار مبلغ 103 میلیارد تومان تاکنون به این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

باربرز  ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: از ناحیه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی مبلغ 23 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که امیدواریم با همکاری خوب شورای راهبردی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم جاده وفاق را کاهش مسیر دیر به کنگان دانست و تصریح کرد: با تکمیل جاده وفاق مسیر 25 کیلومتری بنادر دیر و کنگان به 8 کیلومتر کاهش می‌یابد و نقش مهمی در خروج شهرستان دیر از بن بست دارد.

فرماندار دیر پروژه جاده وفاق را دروازه اتصال جنوب کشور از ساحل به مرکز استان بوشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این پروژه در آینده نزدیک به طول حدود 4 کیلومتر افتتاح می‌شود.

باربرز  با بیان اینکه جاده وفاق از سمت بندر کنگان 3 کیلومتر آماده آسفالت است، گفت: از سمت شهرستان دیر نیز 1.1 کیلومتر آسفالت شده و 800 متر دیگر آماده آسفالت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • سیل محور طزرجان - ده‌بالا را تخریب کرد