Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:52:11 GMT

برگزیت پایه‌های خطوط هوایی ایزی جت را به لرزه درآورد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۰۱۹۹

برگزیت پایه‌های خطوط هوایی ایزی جت را به لرزه درآورد

لندن - ایرنا - خطوط هواپیمایی ارزان‌قیمت ایزی جت روز دوشنبه هشدار داد که تشدید بحران‌های اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، باعث کاهش فروش بلیت و مشکلات اقتصادی برای این شرکت شده است.

به گزارش ایرنا، ایزی جت اعلام کرد که در شش‌ماهه منتهی به اسفند گذشته، 275 میلیون پوند خسارت‌دیده و سهام این شرکت انگلیسی در بازارهای جهانی 8 درصد کاهش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جوهان لاندگرن» رئیس ایزی جت گفت: ابهامات ناشی از برگزیت، اعتماد مشتری‌ها را کم کرده و ما نگران هستیم که طبق پیش‌بینی‌های یوروکنترل (شبکه ترافیک هوایی اروپا) اوضاع تجاری وخیم‌تر شود.
شرکت ایزی جت مستقر در لندن که بر اساس الگوی پروازهای ارزان قیمت فعالیت می کند، هم اکنون با پروازهای داخلی و بین المللی در بیش از 820 مسیر به بیش از 30 کشور جهان پرواز دارد.
رئیسان شرکت‌های هواپیمایی ماه گذشته اعلام کردند که به‌رغم تحولات سیاسی برگزیت و حتی اگر انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، همچنان به فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهند؛ اما این مساله باعث کاهش مشتری و مشکلات اقتصادی خواهد شد.
هم‌زمان رئیس شرکت آلمانی زیمنس در انگلیس با انتشار یادداشتی در نشریه آمریکایی پولیتیکو اعلام کرد که بی‌ثباتی ناشی از برگزیت اعتبار شرکت‌های فعال در این کشور را زیر سؤال برده است. «جرگون مایر» یادآور شد که انگلیس درگذشته به‌عنوان سکوی ثبات تجاری جهان شناخته می‌شد اما اینک به یک حوزه مضحک تبدیل‌شده است.
او گفت که این وضعیت کار را برای او سخت کرده که هیات مدیره، شرکتش را برای سرمایه‌گذاری در انگلیس متقاعد کند. رئیس بخش انگلیس زیمنس این وضعیت را غیرقابل‌قبول توصیف و تصریح کرد کاسه صبر شرکت‌ها لبریز شده است.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، این شرکت در سال گذشته 5 میلیارد دلار درآمد داشته و در حال حاضر بیش از 15 هزار نیروی کار انگلیسی را جذب کرده است.
تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود.
شرکت هواپیمایی «فلای.بی.ام.آی» انگلیس اواخر بهمن‌ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ورشکست و تمام پروازهای آن لغو شده است.
اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داده است که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند. رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس هم درباره خروج کارخانه‌های این شرکت به خارج از انگلیس هشدار داده و تاکنون بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.
انگلیس قرار بود جمعه گذشته رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود، اما مخالفت پارلمان با طرح برگزیت دولت ترزا می، اوضاع را به بن‌بست کشانده است. اتحادیه اروپا تا جمعه آینده به دولت انگلیس فرصت داده تا طرح متفاوتی را ارائه کند یا بدون توافق بروکسل را ترک کند.
اروپام ** هـ ن **1586

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس ايزي جت برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که در عرض حدود سه سال بیش از ۵۰هزار پناهنده بدون همراه زیر سن قانونی در اتحادیه اروپا به دلیل سیاست‌های پناهندگی معیوب این منطقه مفقود شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتوگ"، در سراسر اروپا، بیش از 50000 پناهجوی خردسال زیر سن قانونی بدون همراه که بین سال‌های 2021 تا 2023 وارد اروپا شده‌اند و سپس در ابتدا تحت مراقبت دولتی بودند ناپدید شده‌اند. این را شبکه بین المللی روزنامه نگاری "گمشده در اروپا" گزارش کرده است. بنابراین گزارش مقامات مسئول هیچ اطلاعی از محل نگهداری این گم شدگان ندارند. تعداد این مفقود شدگان از سال 2021 بیش از دو برابر شده است.

در این گزارش از 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین مولداوی، نروژ، انگلیس و سوئیس سؤال شد، اما تنها 20 کشور پاسخ دادند و تنها 13 کشور داده‌ها را ارائه کردند. بنابراین اعداد ارائه شده ناقص در نظر گرفته می شوند.

از میان کشورهایی که داده‌ها را ارسال کردند، ایتالیا با 22899 و اتریش با 20077 کودک پناهنده مفقود شده برجسته هستند. در آلمان آمار مفقود شده ها در این سن با 2005 نفر به میزان قابل توجهی کمتر است.

یلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی، که مسئول مهاجرت است، در مصاحبه با Rundfunk Berlin-Brandenburg از "سیستم مهاجرت معیوب و خراب در اروپا شکایت کرد. وی هشدار داد که کودکان آسیب دیده ممکن است قربانی قاچاقچیان انسان شوند.

این طور فرض می شود که اکثر افراد ناپدید شده بدون اطلاع مقامات به شهر یا کشور دیگری نقل مکان کرده‌اند.

اصلاحات سیستم مشترک پناهندگی اروپا قرار است در ماه مه به تصویب برسد، که شامل پیشنهادهای قانونی برای ثبت بهتر پناهندگان خردسال بدون همراه و الزامات سراسر اروپا برای استقرار مراقبین است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده خردسالان بدون همراه از رویه های سریع تصمیم گرفته شده در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای پناهجویان با چشم انداز کمی برای محافظت حذف می شوند. در آینده، آنها همچنان می توانند بدون تشریفات مرزی وارد کشور شوند و روند عادی پناهندگی را آغاز کنند، مگر اینکه تهدیدی برای امنیت باشند. با این حال، هیچ استثنایی برای روش های سریع برای افراد زیر سن قانونی که والدین آن ها همراه شان است وجود ندارد.

گروه "گمشده در اروپا" به مدت سه سال تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و به نتایج غم انگیزی دست یافته است. بر این اساس روزانه 50 کودک از مراکز پذیرش مهاجران ناپدید می شوند. در این راستا ایتالیا در رتبه اول و پس از آن اتریش قرار دارد.

کارلا گارلاتی، رئیس آژانس حمایت از کودکان ایتالیایی ضامن دوران کودکی، به خبرگزاری ایتالیایی ANSA گفت: خردسالان خارجی که ناپدید می شوند اغلب قربانیان دنیای زیرین جنایتکار یا استثمارگران هستند. گارلاتی توضیح داد: در یک مرکز برای دختران زیر سن قانونی، به ما گفته شد که هر شب یک یا دو دختر جوان ناپدید می‌شوند و اغلب ماشین‌هایی بیرون وجود دارد که افرادی به دختران پیشنهاد کار می‌دهند.

"فرانچسکا توسکانو" از سازمان نجات کودکان ایتالیا هم شکایت کرد: دولت‌های ملی و اتحادیه اروپا بارها توانایی افراد زیر سن قانونی را برای درخواست پناهندگی محدود کرده‌اند و از دسترسی آنها به اقدامات اجتماعی و حمایتی جلوگیری کرده اند که این گونه اقدامات اغلب برای جلوگیری از آمدن دیگران به اروپا انجام شده است.

در این شرایط اتحادیه اروپا سیاست های خود در قبال پناهجویان را مرتبا تشدید می کند و تلاش می کند بدون ایجاد راه های قانونی و با سختگیری های بیشتر جلوی هجوم مهاجران به این منطقه را بگیرد.

بیش از 6 هزار پناهنده در سال 2023 در مسیر دریایی به اسپانیا جان باختندانتقاد یونیسف از شرایط نامناسب اسکان کودکان پناهنده در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند