Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه حمل و نقل به عنوان مهمترین بخش اقتصادی کشور به شمار می رود که طی یکسال گذشته اقدامات بسیار زیادی از سوی مسئولان دولتی جهت ارتقای این بخش انجام شده است. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۷ صنعت حمل و نقل در بخش‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی، دریایی شاهد تحولات بسیار زیادی بوده است به طور مثال افتتاح راه‌آهن در استان‌های کرمانشاه، همدان، ارومیه، رشت و اتصال ریلی این استان‌ها به شبکه ریلی از مهمترین اقدامات این حوزه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار، اینچه‌برون امضای قرارداد ساخت صد واگن لبه بلند میان کنسرسیوم واگن پارس – آروین و شرکت سینا ریل پارس و امضا تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی تعمیرات اساسی دو دستگاه ماشین زیرکوب و تدارک ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات خطی از عمده فعالیت‌های بخش حمل و نقل در سال گذشته محسوب می شود.

در بخش هوایی با توجه به تحریم‌ها شاهد ورود ناوگان جدید هوایی بوده‌ایم به طور مثال خرید سه هواپیما توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین افتتاح بزرگترین کترینگ هوایی خاورمیانه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی از مهمترین تحولات بخش هوایی طی سال گذشته بوده است.

امضای قرارداد خرید تجهیزات فرودگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و بومی‌سازی سامانه‌های ناوبری هوایی و همچنین رونمایی از طرح‌های هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی و افتتاح ۶ پروژه ناوبری هوایی و کنترل فضای کشور در شرکت فرودگاه‌ها از مهمترین فعالیت‌های بخش حمل و نقل هوایی در سال گذشته بوده است.

بخش دریایی سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های حمل و نقلی شاهد تحولات بسیار چشمگیری بوده است که یکی از این اقدامات امضای ۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت‌های ساخت و تعمیر شناور در کشور و برگزاری چهارمین نشست همکاری در زمینه ایمنی دریانوردی در دریای خزر از مهمترین اقدامات در بخش دریایی بوده است.

بیشتر بخوانید:تامین مالی ۶ هزار میلیارد تومانی برای ساخت راه آهن قزوین رشت/ انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد برای اتصال ریل به بندر کاسپین

همچنین افتتاح ۱۰ پروژه مجتمع بندری امام خمینی (ره) در استان خوزستان انجام گرفت و قرارداد تمام مکانیزه مواد معدنی و همچنین تفاهم‌نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی جهت توسعه اقتصای استان سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

هم زمان با خروج آمریکا از برجام و ایجاد محدودیت‌های اقتصادی بسیار زیاد در حوزه دریایی و کشتی‌رانی خوشبختانه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسیه ایران از این تحریم‌ها مستثنی شد و همین موضوع باعث توسعه چندین برابری این بندر شده است به طور مثال برگزاری نشست سه جانبه‌ای وزیر راه و شهرسازی با معاونان وزرای حمل و نقل هند، افغانستان و امضای الحاقیه شماره یک قرارداد اجاره بخشی از فاز یک بندر چابهار بین ایران و شرکت هندی از مهمترین اقدامات توسعه این بندر به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش در خرداد ماه سال ۹۷ کامیون‌داران به دلیل حضور واسطه‌گران، دلالان و گرانی لاستیک و قطعات یدکی اعتصاب کردند همین موضوع باعث شد که دولت طرح تن کیلومتر را مطرح کند و با افزایش حق دستمزد آن‌ها بخش عمده‌ای از خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

بر اساس این گزارش حوزه حمل و نقل امسال شاهد یک تغییر و تحول بسیار عمده از جمله تغییر وزیر راه و شهرسازی به طوری که عباس آخوندی در ۲۸ مهر ماه سال ۹۷ از متن استعفانامه خود رونمایی کرد و در ۲۹ مهر ماه ماه رئیس جمهور با قبول استعفای وی، محمد اسلامی وزیر جدید را معرفی کرد.

انتهای پیام /

 پایان خوش اعتراضات کامیون داران با اجرای طرح تن کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی حمل و نقل اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد