Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان فضایی ایران اعلام کرد: بر مبنای آخرین پایش تصاویر ماهواره‌ای رادار که هم اکنون در سرشاخه‌های کرخه، کشکان و سیمره در استان لرستان در حال انجام است شاهد طغیان رودخانه هستیم.

این سازمان تاکید کرده است که تحلیل‌ها بر مبنای اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های سنجش از دور، در حال تکمیل شدن و ارسال به سازمان مدیریت بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطقی که در مرز هشدار قرار دارند با نقاط آبی روی تصاویر زیر مشخص شده‌اند.

برمبنای اعلام سازمان فضایی ایران، تصویر ماهواره هواشناسی FY-۲H نیز از مسیر ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب به کشور حکایت دارد که بیشترین ابرهای پربارش در مرزهای غربی کشور تا شمال خوزستان خواهد بود.

این سازمان هشدار داد که سامانه بارشی از سمت شمال‌غربی و جنوب غربی از روز گذشته در حال وارد شدن به ایران است. عموماً دمای قسمت فوقانی ابرها حدود ۵٠- درجه سانتیگراد در کشور است. در شمال خوزستان دمای بخش فوقانی ابرها حدود صفر درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ماهواره لرستان سازمان فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدا و سیما در خبری نوشت: براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901305

دیگر خبرها

  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • جوی آرام در لرستان