Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت گفت: کیفیت آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده کنترل می‌شود و تاکنون گزارشی از بیماری‌های عفونی از این مناطق گزارش نشده است.

مسعود نمکی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت بهداشت جهت حفظ کیفیت آب آشامیدنی در بحران سیل، اظهار کرد: از روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته، با اولین گزارش وقوع سیلاب در کشور، ستاد ویژه‌ای برای مدیریت این بحران در وزارت بهداشت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه علیرغم حجم بالای سیلاب در ۲۵ استان کشور، لحظه هیچ گزارشی مبنی بر بروز بیماری‌های عفونی و مسری روده‌ای نداشته‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: در همه مناطق سیل‌زده به‌صورت منظم کیفیت آب آشامیدنی در حال کنترل است و شرایط با جدیت در پایش می‌شود.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی در مناطقی که سیل رخ داده با روش‌های مختلف و به صورت لحظه‌ای رصد و پایش می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نمکی عنوان کرد: با توزیع بطری‌های آب معدنی در مناطق سیل‌زده تا حد امکان توانسته‌ایم خطر شیوع بیماری‌های عفونی و مسری روده‌ای را کاهش دهیم و هر کجا نیاز به این کار باشد آب معدنی توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آب آشامیدنی بیماری های عفونی مناطق سیل زده ایران سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است