Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار فامنین گفت: بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بر اثر بارندگی شدید دچار آسیب شده و راه ارتباطی یکی از روستاها هم قطع شده، اما مشکلی ندارند و مواد غذایی برایشان ارسال شده است. ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

سید مجید شماعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: بارش برف و باران در شهرستان فامنین شدت بسیاری داشته و بر اساس گزارش هواشناسی از نظر بارش ها مقام سوم را داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اثر بارش برف و باران، آب در معابر جاری شد، اما هیچ خانه ای زیر آب نرفته و تنها برخی منازل روستایی دچار مشکل شدند که جمعیت 300 نفری آن ها تخلیه و منزل اقوام و همسایگانشان منتقل شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فامنین با اشاره به آسیب دیدگی تعدادی از واحدهای مسکونی اعلام کرد: 300 واحد مسکونی در 44 روستا و 20 واحد مسکونی در شهر فامنین به طور نسبی یا کامل آسیب دیده است.

شماعی افزود: 500 واحد مسکونی هم 50 درصد دچار آسیب دیدگی شده و 300 واحد هم به طور معیشتی آسیب دیده و موردی از خسارت جانی گزارش نشده، اما بیش از 100 رأس دام هم به بر اثر فروریختن سقف تلف شده است.

خطر سیل در همدان وجود ندارد؛ تلاش برای وصل شدن برق 42 روستا راه‌های مواصلاتی همدان باز است؛ عبور از گردنه ها بدون زنجیر چرخ ممنوع روستای «زیر آبیه» ملایر تخلیه شد

وی گفت: تعدادی از تیرهای برق هم کج شده و برق 5 روستا هم قطع شد که با تلاش نیروهای برق 4 روستا وصل شده و تنها روستای "راستگویان" باقی مانده است.

شماعی بیان کرد: راه ارتباط جاده ای با این روستا هم که در 48 کیلومتری شهر فامنین قرار دارد؛ قطع است، اما وضعیت نامناسبی نداشته و مردم از نظر ذخیره غذایی مشکلی ندارند و نان هم برایشان ارسال شده است.

فرماندار فامنین اعلام کرد: راه های مواصلاتی شهرستان باز است، اما پل های زیرگذر دارای آب گرفتگی سنگین بوده و تردد از آن ها به سختی انجام می شود با این وجود، همه نیروها در شهرستان آماده باش هستند و اوضاع مدیریت شده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی