Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرحیم لیوانی با اشاره به تعدد ساخت انیمیشن‌های خارجی، گفت: من تقاضایم این است پدرها و مادرها در نوروز تولیدات داخلی انیمیشن را ببینند و برای فرزندانشان ذائقه‌سازی کنند تا تولید انیمیشن‌های ایرانی تقویت شود. ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صاحب‌نظران و کارشناسان اعتقاد دارند تلویزیون نتوانسته آن طور که بایسته و شایسته است انیمیشن‌های جذاب ایرانی تولید کند و سراسر آنتن را در اختیار کارتون‌ها و انیمیشن‌های خارجی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که برنامه‌ای هم مرکز صبا در شبکه نسیم با روایتگری شهاب حسینی و فصل جدید «شکرستان» دارد که در ایام نوروز پخش می‌شود.

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا با اشاره به افزایش 25 درصد تولید انیمیشن نسبت به سال 96، تصریح کرد: ما در سال 97 برنامه پنج ساله را شروع کردیم. رئیس سازمان صداوسیما و معاون سیما با پیگیری و جدیت حمایت خوبی از انیمیشن انجام دادند. ما حدود 25 درصد تولیدات‌مان نسبت به سال 96 افزایش پیدا کرد. 125 ساعت برنامه تولید کردیم فکر می‌کنم قدم اول را محکم برداشتیم و حدود 20 درصد هم نسبت به سال 97 در سال 98 تولید را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه داوران پویانمایی جشنواره جام‌جم هم اعتقاد داشتند تولیدات صبا نسبت به سال‌های قبل رضایت‌بخش‌تر است. خوشبختانه کار ضعیف نداشتیم و امیدوارم با حفظ این کیفیت بتوانیم در سال 98 افزایش کمّی هم داشته باشیم. ان‌شاالله در سال 1401 به مرز 500 ساعت تولید در سال برسیم.

رئیس مرکز صبا: برنامه‌مان بر ماندن شهاب‌حسینی تا آخر «شکرستان» استمحمد سرشار: انیمیشن‌سازان باید به نیازمندی‌های کودکانه بیشتر توجه کنند/ کارهای خارجی روی آنتن شبکه کودک را کاهش دادیمصدای باسم کربلایی برای یک انیمیشن ایرانی/ماجرای مدیری که فقط دغدغه‌اش پر کردن آنتن تلویزیون بود + فیلم

رئیس مرکز صبا با اشاره به رویکرد تولید انیمیشن پاک، تأکید کرد: رویکرد کلی ما ساخت و تولید انیمیشن پاک در دنیاست. انیمیشنی که مبتنی بر فطرت انسانی، اخلاق و نیازهای بشر در حوزه اخلاق و جامعه است. ما می‌خواهیم پرچمدار انیمیشن دینی در دنیا باشیم. این رویکرد، نگرش و چشم‌انداز آینده ماست. ما تولیداتی که انجام می‌دهیم مبتنی بر نیازهای کودک ایرانی- اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری اعتقاد دارند چرا آنتن در اختیار کارتون‌ها و انیمیشن‌های خارجی قرار گرفته که با فرهنگ و آداب و رسوم ما همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: قاعدتاً یک انیمیشن خارجی تولید می‌شود نمی‌تواند با فرهنگ ما یک همخوانی و هماهنگی کاملی داشته باشد. تلاش‌های بیسار زیادی در بخش آماده‌سازی و دوبلاژ انجام شده که آسیب‌های این انیمیشن‌ها کمتر بشود اما طبیعتاً با آسیب‌هایی همراه خواهند بود. تنها راه حل ما افزایش تولید داخلی است و این برنامه پنج ساله هم این اجازه را به ما می‌دهد که بتوانیم این نیازهای اعم خودمان را در داخل انجام دهیم. من تقاضایم این است پدرها و مادرها در نوروز تولیدات داخلی انیمیشن ببینند و برای فرزندانشان ذائقه‌سازی کنند تا روند تولید انیمیشن ایرانی تقویت شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد گفت: امسال میزان تولید آبزیان با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و 480 هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان 220 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش 220 هزار تن به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم