Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان همه باید بسیج شوند گفت: در مسائل ملی واقعاً نسبت به بعضی از استان‌ها عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود و زاگرسی‌ها در محرومیت شدیدی هستند. ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، سرلشکر محسن رضایی در نشست مدیریت بحران این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری دورود برگزار شد اظهار داشت: 10 سال با خشک‌سالی روبه‌رو بودیم حال با این شدت بارندگی و حجم عظیمی آب که وارد شده است که اگر با آمادگی بیشتری مقابله می‌کردیم بهتر می‌توانستیم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز باید با تمام توان و ظرفیت در صحنه باشید تا این موج را پشت سر بگذاریم، باید یک سری کار به‌صورت ضرب‌الاجل و فوری انجام شود و یک سری کارها درازمدت است که باید این کارها را تفکیک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت یک تا 2 سال می‌خواهد تا بتوان حل‌ و فصل شود، در بحث لایروبی رودخانه یا بعضی زیرساخت‌هایی که قبلاً مطالعه ضعیفی صورت گرفته در حال حاضر با این سیلاب متوجه شدید که مطالعات باید بازنگری شود و زیرساخت‌ها نیز به‌طور اصولی‌تر بنا گذاشته شود.

وی بیان کرد: یکسری کارها مانند اسکان مردمی فوری است، کارهای درازمدت را جدا و کارهای فوری مشخص شود و منابع نیز به همین‌گونه تفکیک شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: بحران سیلاب در شهرستان دورود تاکنون به کنترل درآمده استشهرهای مرکزی استان مازندران در معرض سیلاب/ تخلیه چندین روستا در بابل و سوادکوهتماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار آذربایجان شرقی و تاکید بر جلوگیری از صدمات سیلاب احتمالی

رضایی تصریح کرد: در منابع و کارهای کوتاه‌ مدت همه باید بسیج شوند من هم به سهم خود گزارشات را دنبال می‌کنم، منابع کوتاه‌ مدت باید با سرعت بیشتری به شهرستان دورود بیاید و مردم در کوتاه‌ مدت دغدغه نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تصمیمات خوبی گرفته است، مزارع شیلات نیز پیگیری می‌شود؛ این حادثه باید به یک درس تبدیل شود که یک‌بار دیگر تکرار نشود، اگر قرار باشد مرتب هزینه‌های کارهایی که از قبل برایمان اتفاق افتاده را داشته باشیم نشان می‌دهد ما درست نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم و منابع را واقعاً به هدر می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شرایط باید رتبه‌بندی شود چرا که هر درجه از بحران آمادگی خاص خودش را می‌خواهد، آیین‌نامه هواشناسی نیز باید اصلاح شود تا وقتی اعلام باران و سیلاب می‌کند میزان خطر را هم بگوید.

وی اظهار داشت: کمبودهای مهندسی را به سپاه و قرارگاه خاتم اطلاع می‌دهم؛ خسارات معلوم نیست، خیلی از اطلاعات هنوز به دستمان نرسیده و ممکن است خسارتی صورت گرفته باشد.

رضایی افزود: اطلاعات به‌طور دقیق جمع‌آوری و یک نسخه به من بدهید تا در تهران دنبال کنم، در مسائل ملی واقعاً نسبت به بعضی از استان‌ها عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود، زاگرسی‌ها در محرومیت شدیدی هستند که باید عدالت منطقه‌ای را جدی بگیریم؛ یکی از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تنها عدالت فردی نیست بلکه عدالت منطقه‌ای است.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد