Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:50:42 GMT

خبرگزاری افغان: اعراب در حل مسائل خود ناتوان هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۳۷۴

خبرگزاری افغان: اعراب در حل مسائل خود ناتوان هستند

تهران - ایرنا - به دنبال برگزاری نشست سران 'اتحادیه عرب' در تونس و انتشار بیانیه پایانی این نشست، خبرگزاری 'صدای افغان' (آوا) در گزارشی تحلیلی نوشت: اعراب یکبار دیگر نشان دادند که قادر به حل مسائل خود نیستند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این خبرگزاری 'آوا' افزود: بیانیه پایانی سی‌امین نشست اتحادیه عرب در واقع به انتظارهای بسیاری که از این نشست وجود داشت، پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروهی از سران عرب در سخنان خود بار دیگر به فرافکنی و ارائه نشانه‌های غلط و انحرافی مشکلات داخلی دنیای عرب، آنها را به مسائل خارجی ارتباط دادند. عربستان و دبیر کل اتحادیه عرب، ایران و ترکیه را متهم به مداخله کردند؛ اما گروهی دیگر از آنها از جمله قطر این ادعاها را نپذیرفتند.
'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر با سفر به تونس تنها چند ساعت در این کشور ماند و حتی اجلاس سران اتحادیه عرب را بدون سخنرانی ترک کرد.
آوا نوشت: به نظر می‌رسد سیاست مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا که مجموعاً 'صهیونیسم آمریکایی' را شکل داده‌اند، در زمینهٔ دامن زدن به 'ایران هراسی' و به ‌تازگی 'ترکیه هراسی'، در نشست سران اتحادیه عرب بیشتر غالب شده و داعیه دیرینه اعراب یعنی آزادی قدس و پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین در حال فراموش‌شدن است.
اتحادیه عرب در حالی در بیانیه پایانی تلاش کرد، 'دونالد ترامپ' را به دلیل به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی محکوم کند که خود هیچ طرح و برنامه جدیدی برای مهار صهیونیسم آمریکایی ارائه نکرد.
در نشست سی‌امین اتحادیه عرب که در تونس برگزار شد، انتظار می‌رفت این اتحادیه از حیثیت قدس به‌ عنوان پایتخت ابدی فلسطین، دفاع کند و تعدی ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس و رسمیت بخشیدن به جولان اشغالی را به ‌شدت و با قدرت مورد نکوهش قرار دهد و تدابیر لازم برای مهار موج صهیونیسم آمریکایی را اتخاذ کند، اما این اتفاق در کمال ناامیدی رخ نداد.
آساق**9473**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه عرب خبرگزاري افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان