Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:29:48 GMT

هزار نفر از موزه عمارت شهرداری اردبیل دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۹۱۰

هزار نفر از موزه عمارت شهرداری اردبیل دیدن کردند

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز بیش از هزار نفر از علاقه مندان فرهنگ و تاریخ از موزه عمارت شهرداری اردبیل بازدید کرده اند.

حمید لطف اللهیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در عمارت تاریخی شهرداری اردبیل برای شناسایی تاریخ کهن شهر اردبیل به نسل های آینده 16 گالری و 19 غرفه متعدد ترکیبی از مفاخر ، مشاهیر و فرهیختگان اردبیل به نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ساعت کاری این موزه را از 9 صبح تا 7 عصر ذکر کرد و گفت: این موزه که نشان‌ دهنده فرهنگ، تاریخ و معرفی مفاخر و هنر شهر است در کنار دیگر ذخایر معنوی اردبیل به شهروندان معرفی می ‌شود.
او افزود: شهرداری اردبیل همچنین با هدف شناسایی ظرفیت های فرهنگی ، هنری و تاریخی کلانشهر اردبیل در تعطیلات نوروز هر روز در 2 نوبت اقدام به برگزاری تور رایگان اردبیل گردی کرده است.
لطف اللهیان اظهار داشت: ایجاد و تجهیز کمپ های استقبال از مسافران در ورودی های شهر از جمله امامزاده سید صدرالدین ، پارک فاطمیون ،مجتمع فدک و میدان ایثار به همراه پذیرایی از مسافران با آش دوغ و نان سنتی اردبیل نشان از خوش آمدگویی گرم و صمیمانه ای است که مدیریت شهری از گردشگران و مسافران به عمل آورده است.
اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان های کشور است ،مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه های اردبیل هستند.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهرداري موزه عمارت اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن