Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@17:12:52 GMT

تولید نخستین باتری حرارتی جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۶۶۰۵

تولید نخستین باتری حرارتی جهان

خبرگزاری میزان- اولین باتری حرارتی جهان با قابلیت ذخیره سازی انرژی بالا، هزینه کم تولید و سازگاری بالا با محیط زیست، توسط یک شرکت نوپا در استرالیا تولید شده است.

به گزارشبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در شرایطی که به تازگی بزرگترین باتری لیتیومی جهان در جنوب استرالیا مورد استفاده قرار گرفته بود، حالا اولین باتری حرارتی دنیا هم در این کشور عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتری یادشده می‌تواند حداقل ۲۰ سال با کیفیت بالا به کار خود ادامه دهد و این در حالی است که عمر مفید باتری‌های لیتیومی از دو تا سه سال فراتر نمی‌رود. از سوی دیگر ظرفیت ذخیره سازی انرژی باتری‌های حرارتی شش برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی است. این در حالی است که قیمت این باتری‌ها ۲۰ درصد کمتر از باتری‌های لیتیومی خواهد بود.

شرکت CCT Energy Storage که باتری حرارتی مذکور را تولید کرده، می‌گوید باتری یادشده با دریافت برق، انرژی خورشیدی، باد، سوخت فسیلی قادر به استفاده از آن‌ها برای تولید گرما و سپس ذوب کردن سطوح سیلیکونی بزرگ برای تأمین انرژی مورد نیاز کاربران است.

موتور گرمایی این باتری تنها زمانی آغاز به کار می‌کند که نیاز به دریافت انرژی باشد. یک باتری گرمایی استاندارد تولیدی این شرکت قادر به نگهداری از ۱.۲ مگاوات ساعت انرژی بوده و محفظه حاوی آن حدود ۶ متر فضا اشغال می‌کند.

شرکت سازنده مدعی است این باتری می‌تواند ۱۲ برابر یک باتری سربی – اسیدی عادی و چندین برابر باتری‌های لیتیومی انرژی ذخیره کند و کل فرایند نصب چنین باتری‌هایی نیز حداکثر ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد. این شرکت امیدوار است در آینده مدل‌هایی از این باتری‌ها را برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند آماده کند. تنها چالش مهم در این زمینه بالا بودن نقطه ذوب سیلیکون است که به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: باتری تکنولوژی استرالیا فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)