Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:36:37 GMT

بخشی از تپه قلعه فلک الافلاک رانش کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۷۹۹۱

بخشی از تپه قلعه فلک الافلاک رانش کرد

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان به خبرنگار مهر گفت: خسارت وارده هنوز مشخص نیست. اما به بنای قلعه تاریخی فلک الافلاک آسیبی وارد نشده است. با این وجود این بنای تاریخی تعطیل است تا بتوانیم راهکاری برای جلوگیری از رانش بیشتر کنیم. باید همین اندازه رانش نیز مرمت شود تا خسارت بیشتری به بنا وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه دیوار قلعه ریزش نکرده است. ما اکنون در قلعه مستقر شده ایم تا وضعیت قلعه را بررسی کنیم. بارش باران باعث شده تا پل‌های تاریخی نیز آسیب ببینند مانند پل کشکان، پل کلهر و یا پل افرینه در معمولان.

قاسمی بیان کرد: پل کلهر کامل زیر آب رفته است. اگر آسیب ببیند مرمت آن سخت است. باید آب فروکش کند تا متوجه شویم میزان آسیب چقدر بوده است. این پل‌ها در مسیر سیلاب بوده اند.

کد خبر 4580528 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل مزایده بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • کلهر: احتیاط استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف تر از رقیب است
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • روایت ندا قاسمی از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ» (فیلم)
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر