Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@22:40:36 GMT

(ویدیو) سد کرخه سرریز کرده است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۸۳۲۷

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل سد کرخه سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر

ایسنا/خوزستان مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان افزایش ظرفیت سدهای استان در سامانه بارشی اخیر را نتیجه مدیریت تخصصی عنوان کرد و گفت: انتقال آب از سد دز به سد کرخه یک اقدام ارزشمند است.

عباس صدریان فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه در خصوص مدیریت بارش‌های روزهای پنج شنبه و جمعه در استان، اظهار کرد: استان خوزستان و حوضه‌های بالادستی منتهی به آن در دو روز گذشته تحت تاثیر دو سامانه قوی بارشی قرار گرفت.

وی افزود: این سامانه از ۱۰ روز پیش و پس از هشدار سازمان هواشناسی و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو، تحت رصد قرار گرفت و جلسات متعدد و شبانه‌روزی در این خصوص برگزار شد.

صدریان‌فر با اشاره به اینکه مدیریت این بارش‌ها به دلیل شرایط زمانی و مکانی دشوار است، عنوان کرد: در فصل بهار که روزهای منتهی به آبگیری‌ نهایی سدها است، تصمیم‌گیری برای ذخیره یا رهاسازی دشوار است چرا که سامانه‌های بارشی در این فصل از سال به شدت شرایط متغیری دارند و بارها تقویت و تضعیف می‌شوند و با عدم قطعیت بسیار زیادی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: پس از جلسات متعدد و کارشناسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدیم برای مدیریت سامانه بارشی خصوصا در حوضه دز، پیش از آغاز بارش‌ها ۶۵ میلیون متر مکعب آب را از سد دز تخلیه کرده تا ظرفیت کافی برای این سامانه بارشی ایجاد کنیم.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه بارش‌ها از نظر مکانی هم در بالادست و هم در پایین دست سدها رخ داد، خاطرنشان کرد: در جریان این سامانه بارشی هم روان آب در پایین دست و هم سیلاب در بالا دست داشتیم و باید به گونه‌ای رهاسازی آب را از سد دز انجام می‌دادیم که همپوشانی با پیک سیلاب پایین دست نداشته باشد و آسیبی متوجه مردم و مزارع و منازل نشود.

صدریان‌فر افزود: با تدابیر تخصصی و اصولی که در مدیریت این سامانه بارشی اتخاذ شد و با پیش‌بینی ایجاد ظرفیت ذخیره‌سازی پیش از بارش‌ها، توانستیم خروجی سد را به ۱۸۰ متر مکعب بر ثانیه کاهش دهیم و دبی ایجاد شده در پایین دست را به گونه‌ای مدیریت کنیم که برای مردم مشکلاتی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته ۲۵۴ میلییون متر مکعب آب به ذخایر سدهای استان افزوده شد، بیان کرد: ۸۱ درصد کل ذخایر سدهای استان آبگیری شده است که به تفکیک در زنجیره کارون ۹۲ درصد، سد دز ۱۰۰ درصد، سد مارون ۸۴ درصد و سد کرخه ۴۷ درصد ذخیره سازی صورت گرفته است.

صدریان‌فر با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی صحیح توانستیم از این موهبت الهی به بهترین نحو استفاده کنیم، عنوان کرد: از طریق کانال‌هایی که در سال‌های پیش ایجاد شده بود توانستیم حدود ۷۰ متر مکعب بر ثانیه آب را از سد دز به سد کرخه انتقال دهیم و با مسدود کردن کامل خروجی سد کرخه موجب افزایش آبگیری در این سد و تامین دبی مورد نیاز پایین دست کرخه و هور العظیم شد که اقدامی قابل تامل و مهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • سرریز دریاچه زریوار مریوان
  • فیلم | دریاچه زریبار مریوان هم سرریز شد
  • فیلم/ دریاچه زریبار مریوان سرریز شد
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد
  • سیل بند کرخه شکست
  • فیلمی سرریز شدن سد «دویرج» دهلران
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد