Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه خیرین در تأمین لوازم‌التحریر و مایحتاج مورد نیاز دانش‌آموزان سیل‌زده پیشقدم شده‌اند، گفت: حدود ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی تأسیسات و مرمت ۳۰۸ مدرسه آسیب‌دیده برآورد شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه میزان خسارت‌های ناشی از سیل در مدارس استان گلستان، گفت: از کلاله تا گمیشان، ۳۰۸ مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شدند، ولی خوشبختانه تخریب نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در گنبدکاووس ۸ مدرسه دچار آبگرفتگی شدند که بر همین اساس مدیران اقدام به پاکسازی مدارس کردند تا برای دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید، در آق‌قلا ۲۱ مدرسه آبگرفته و ۵۰ مدرسه آسیب‌دیده داشته‌ایم که ۱۰ مورد از مدارس آسیب‌دیده زیر آب هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: برای بازگشایی مدارس در ۱۷ فروردین چندین کانکس، میز، نیمکت و... وارد منطقه شده است؛ آق‌قلا در حال حاضر در زمینه دوره‌های متوسطه اول و دوم مشکلی ندارد و همچنین ۴۰ درصد آموزان ابتدایی از ۱۷ فروردین سر کلاس‌ها می‌روند.

گوهری راد ادامه داد: در گمیشان ۱۴ مدرسه دچار مشکل شدند که از این تعداد ۸ مدرسه زیر آب است با توجه اینکه ۶ مدرسه در گمیشان خشک است، برای پذیرش دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم و امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان همه مقاطع را وارد کلاس درس کنیم.

وی اظهار داشت: اکنون می‌توانیم یبش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی را ساماندهی کنیم و همچنین در گرگان ۸ مدرسه دراختیار سیل‌زدگان قرار دارد که امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم آن‌ها را از دست دستگاه‌ها رها کنیم. آمار نیاز به کتب دانش‌آموزان آماده است و از ۸ فروردین برای تأمین آن اقدام شده است که از فردا یا پس‌فردا آن‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

وی افزود: خیرین لوازم‌التحریر مورد نیاز را تأمین کرده‌اند و گروه مشاوره‌ای تشکیل و ارزیابی‌ها انجام شد. حدود ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی تأسیسات و... ۳۰۸ مدرسه آسیب‌دیده برآورد شده است؛ اکنون وضعیت بهتر است و اگر امکانات تخصیص یابد، مدارس ساماندهی خواهند شد.

گوهری راد، گفت: با اشاره به اینکه ۲۴ هزار خانواده فرهنگی بر اثر سیل اخیر در گلستان دچار آسیب‌هایی شدند و ۱۰ هزار نفر نیز متأثر اصلی سیل بودند و در زندگی آنان تأثیر گذاشت که امیدواریم وزیر آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کند.

وی گفت: کلاس دوازدهمی‌ها که در اوج مطالعه هستند، بر اثر وقوع سیل دچار مشکل شدند که امیدواریم بتوانیم سهمیه جداگانه‌ای برای دانشگاه این عزیزان فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل گلستان بازسازی تاسیسات مایحتاج دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901467

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ببینید | جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها