Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:39:40 GMT

یکی از توفیقات خدا، مهمان داری است + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۸۶۸۴

یکی از توفیقات خدا، مهمان داری است + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با آمدن مهمان به خانه میزبان برکت و رحمت می‌آید. این موضوعی است که در بسیاری از روایات بیان شده است. برای اینکه بر این برکت و رحمت لحظه به لحظه اضافه شود، باید همه ما آداب میزبانی و مهمان را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی به برخی از روایاتی که درباره آداب میزبانی و مهمانی است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی گفت: یکی از الطاف خدا به ما بنده ها، توفیق مهمان دار شدن است. در روایات به این موضوع تاکید شده است. روایت داریم که وقتی خدا بخواهد نسبت به بنده اش اراده خیر کند، مهمان برایش می‌فرستد. باید توجه داشت که آداب مهمانی و میزبانی و چگونگی اکرام مهمان از اهمیت فراوانی برخوردار است. روایت داریم که اصحاب روزی امیر المومنین (ع) را در حالی که خیلی ناراحت بودند، دیدند. حضرت فرمودند: هفت روز است که برایم مهمان نیامده است. چون من سفره دار هستم، از این موضوع ناراحتم.

این پژوهشگر دینی در ادامه به برکات مهمان اشاره کرد و گفت: در روایات داریم که یکی از برکات مهمان داشتن این است که اگر کسی میزبان فردی بود، گویا بنده‌ای را در راه خدا آزاد کرده است. به مجرد اینکه مهمان می‌آید و مورد اکرام و احترام میزبان قرار می‌گیرد، باعث ریزش گناهان میزبان می‌شود. در روایتی دیگر آمده است که مهمان راهنمای بهشت میزبان است. مهمان باعث می‌شود که میزبان به بهشت راهی شود.

وی افزود: میزبان نسبت به مهمان وظایفی دارد. یکی اینکه تا جایی که ممکن است، به مهمان احترام کند. در روایات داریم که وقتی یک مهمان را اکرام می‌کنید، گویا ۷۰ پیامبر را مهمان کرداید. اگر یک دینار خرج کردید، انگار یک میلیون دینار در راه خدا انفاق کردید. گشاده رویی، لبخند، گفتار انسان، رفتار محترمانه، به پیشواز رفتن مهمان، تعارف کردن و مقدم داشتن، کفش‌های مهمان را جفت کردن، در بهترین جای منزل سکونت دادن مهمان، پذیرایی مناسب از او و دیگر کارها، از آداب میزبان است.

حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده در پایان درباره آداب مهمانی رفتن اظهار کرد: اگر مهمان جایی رفت با دعوت برود. اگر بی دعوت جایی رفت و اهانتی به او شد، خودش را ملامت کند. مدت مهمانی هم خیلی کوتاه باشد که باعث رنجش میزبان نشود.

در ادامه می‌توانید ویدیو صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده را در این خصوص مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانلود

انتهای پیام/

آداب مهمانی رفتن و میزبانی کردن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن مناسبت های مذهبی روایات نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم

وضعیت ورزشگاه وطنی پیش از دیدار نساجی و پرسپولیس.

دانلود (7.8MB)

دیگر خبرها

  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • داوید سیلوا مهمان ویژه منچسترسیتی در تقابل با وولورهمپتون + عکس