Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‌های دانشجویی استان همدان در سال ۹۷ در مسیر انقلاب اسلامی جریان‌های سیاسی و اجتماعی را رصد کرده و نسبت به این وقایع واکنش نشان دادند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛* پایان هر سال که می‌شود، خیلی‌ها مرور می‌کنند که در ۳۶۵ روز گذشته چه کرده‌اند و به کجا رسیده‌اند؛ کجا راه را گم کرده‌اند و کجا دل به دریا زده و راه راست را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و دانشگاه‌ها نیز هر کدام تشخصی پیدا کرده‌اند و می‌توانند به روزهای گذشته خود نگاهی بیندازند و خود را ارزیابی کنند.

 

در این گزارش قصد داریم اتفاقاتی که در یک سال گذشته دانشجویان دانشگاه‌های استان همدان رقم زده‌اند، بررسی کنیم. همدان را شاید به میراث فرهنگی و قدمت شهرهایش بشناسند؛ اما شاید زمان آن رسیده که این استان را به جوانان و دانشجویان آگاه به جامعه و دارای جهان بینی نیز بشناسند.

  آغاز سال جدید کنار مردم زلزله زده سرپل ذهاب

اگر کارنامه تشکل‌های دانشجویی استان همدان را در یک سال گذشته بررسی کنیم، نتایج خوبی می‌بینیم؛ دانشجویان همدانی سال گذشته را  در کنار مردم زلزله زده سرپل ذهاب آغاز کردند و اردوی خود را تا آخر تعطیلات ادامه دادند. در این اردو که به همت کانون قرآن دانشگاه بوعلی برگزار شده بود، اقداماتی در حوزه زیباسازی شهری و نقاشی دیواری در این شهر زلزله زده صورت گرفت.

 

دانشجویان کنار مردم زلزله زده کرمانشاه ماندند و حتی در اردیبهشت، دانشجویان گروه زبان دانشگاه آزاد همدان نیز به آنها پیوستند و دانش‌آموزان زلزله زده را برای کنکور آماده کردند.

 

دانشجویان همدانی سال خود را با اتفاقات خوب شروع کردند و پویش «حال خوب»، حال و هوای دانشجویان دانشگاه بوعلی را تغییر داد. این پویش با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت بسته‌های تحصیلی می‌خرید یا بن خرید لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌داد.

 

دانشجویان ملایر نیز سال جدید را بیکار نبودند؛ از یادداشت نویسی و بازخواست رئیس سازمان محیط زیست برای به‌کارگیری کاوه مدنی که شبهات بسیاری پیرامون وی وجود داشت، تا صدور بیانیه درباره دیدار یکی از نماینده‌های ملایر در مجلس شورای اسلامی با یکی از سران فتنه. آنان از مسئولان خواستند که فراموش نکنند فتنه خط قرمز نظام و ولایت فقیه است.

 

تابستان داغ دانشجویان همدانی در بیانیه و سخنرانی

در روزهایی که رئیس جمهور آمریکا برای محدودکردن فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی بین‌المللی ایران، دندان تیز می‌کرد و برجام را به سخره می‌گرفت، دانشجویان همدانی بیانیه نوشتند و لغو برجام را فرصتی برای تقویت اقتصاد مقاومتی دانستند و به اروپا هم تاختند که تعهدشان به برجام صوری است و فقط می‌خواهند ایران معطل نگه دارند. حتی این رفتار ترامپ را به نمایش گذاشتن وقاحت آمریکایی دانستند.

 

در دانشگاه علوم پزشکی همدان چه می‌گذرد؟

اما فعالان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به تک‌صدایی در دانشگاه و رفتار سیاسی و جناحی مسئولان این دانشگاه اعتراض کردند. این اعتراضات به برگزاری مراسمی خارج از عرف دانشگاهی و تقدیر از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دوران پهلوی بودو آنقدر با حاشیه برگزار شد که حتی معاون فرهنگی دانشگاه نیز به این وضعیت انتقاداتی وارد کرد. 

 

بیشتر بخوانید:

آیین بزرگداشت اکبر اعتماد، موسس دانشگاه علوم پزشکی همدان

 

با شروع تعطیلات تابستانی، دانشجویان جهادگر هم روانه مناطق محروم شدند تا تابستان خود را در خدمت به محرومان بگذرانند.  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان از حضور بیش از ۱۰۰ دانشجوی بسیجی این دانشگاه در اردو‌های جهادی خبر داد. البته این استان دانشگاه‌های زیادی دارد و به دلیل نزدیک بودن به مناطق زلزله زده کرمانشاه، فرصت‌های خدمت‌رسانی زیادی برای مردم بی‌پناه کرمانشاهی در این ایام داشته است.

  البته تابستان فرصت مغتنمی برای سنجش توانایی هایی شغلی برای جوانان دانشجو نیز است؛ واحد ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی همدان این فرصت را برای دانشجویان ایجاد و مدرسه اشتغال را در دانشگاه صنعتی همدان تأسیس کرد.   مهر طوفانی در دانشگاه‌های همدان

برخلاف اکثر دانشگاه‌ها که مهر را با آرامش آغاز می کنند، دانشجویان همدانی از نیمه مهر برنامه سخنرانی ها و جلسات را آغاز کردند که البته با حواشی نیز همراه بود. اول برنامه ای برای اعتراض به تصویب FATF در مجلس ترتیب دارند و حجت الاسلام رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی را به این مراسم دعوت کردند.

 

اتفاق دیگر مهرماه که دانشجویان همدانی آن را رقم زدند، حمایت از حضور محمدباقر قالیباف برای سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی در همدان بود. اصل ماجرا این بود که معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با حضور قالبیاف در سومین سالگرد شهادت شهید همدانی مخالفت کرده بود و دانشجویان نسبت به این موضوع اعتراض توییتری راه انداختند و این اقدام را سنگ اندازی استانداری همدان برای سخنرانی قالیباف در مراسم همرزمش دانستند. البته که این سر وصدای دانشجویان منجر شد که همرزم سردار همدانی در این مراسم حضور یافته و به بیان خاطرانی از دوست دوران جنگش بپردازد.

 

دانشجویان همدانی مهر را به پایان نرساندند مگر اینکه در یک موضوع اقتصادی متناسب با شرایط اقتصادی روز، برای رسانه ها تیتر ساختند. حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی حضور یافت و مشکلات اقتصادی را ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت که برخی معتقد بودند با تصویب CFT دلار به پنج هزار تومان می رسد.

 

آنچه در این گزارش آمد، بخشی از فعالیت های تشکل های دانشجویی استان همدان در یک سال گذشته بود؛ سالی که جامعه ایران فرازونشیب اقتصادی و سیاسی بسیاری را پشت سر گذاشت و دانشجویان همدانی در این فرازونشیب ها در کنار مردم بودند و وقایع روز کشور را رصد می کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی

روایت رسانه‌های فارسی زبان خارجی از جنبش دانشجویی در آمریکا که برای آزادی فلسطین درحدود ۶۰ دانشگاه آمریکا و چندین دانشگاه در اروپا آغاز شده و در حال گسترش است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075842 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه