Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@15:13:40 GMT

قرارداد جدید موشکی آمریکا – عربستان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۳۱۸

قرارداد جدید موشکی آمریکا – عربستان

آمریکا با وجود اعتراض های داخلی و فرماندهان این کشور با عربستان قرارداد تسلیحات موشکی «تاد» را به ارتش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار منعقد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیه، با وجود اعتراض های برخی از فرماندهان آمریکایی برای فروش سلاح به عربستان، اما این کشور توانسته است به قرارداد جدید موشکهای آمریکا دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش، شرکت لاکهید مارتین آمریکایی اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) قراردادی به ارزش دو میلیارد و 400 میلیون دلار برای تولید موشک ضد هوایی «تاد» و واردکردن آن به عربستان منعقد کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این شرکت آمریکایی گزارش داد: این قرارداد در راستای معامله ای است که طرف های آمریکایی و عربستانی در نوامبر 2018 امضا کرد. به موجب آن عربستان 44 سکوی پرتاب موشک ثاد و مهمات مرتبط با آن را خریداری کرده است. ارزش آن به 15 میلیارد دلار می رسد.

پنتاگون گزارش داد که عربستان 5/1 میلیارد دلار برای این قرارداد به این شرکت آمریکایی پرداخت خواهد کرد.

پنتاگون فاش کرد که سامانه موشکی قدیمی که درحال حاضر در عربستان استفاده می شود، به روزرسانی می شود تا زیرساخت ها برای فنآوری موشکی جدید تاد تجهیز شود.

لاکهید مارتین، بزرگترین شرکت آمریکایی ساخت سلاح است. سامانه تاد برای انهدام موشک های بالستیک کوتاه برد و میان برد و دور برد طراحی شده است. شرکت رایتون آمریکا سیستم رادار ویژه ای را برای این سامانه ساخته است.

شرکت لاکهید مارتین و شرکت های دیگر این سامانه سال 1992 ساخته اند. سال 2000 به مرحله تولید آزمایشی رسید و 16 موشک آزمایشی در سال 2004 تولید شد.

عربستان به طور موشک در تجهیز سالیانه سلاح خود به آمریکا تکیه دارد. نخستین کشوری که این سامانه را از آمریکا خریداری کرد، امارات متحده عربی است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل لرستان استان خوزستان امداد رسانی ایام نوروز مسافران نوروزی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل موشک تاد عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!