Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مدير شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان گفت: عدم دسترسي و تخريب جاده روستاهاي استان مشکل اصلي براي تامين آب شرب است.

به گزارش ايرنا عليرضا کاکاوند روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه در سالن جلسات شرکت آبفار لرستان اظهار داشت: بيشترين خسارات در شهرستان هاي پلدختر، خرم آباد، چگني، دلفان، کوهدشت برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: آب شرب 120 روستا در شهرستان خرم آباد مشکل دار بود که مشکل 45 روستا آن برطرف شد.
مدير شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان بيان کرد: سيل گذشته که در پنجم فروردين سال جاري رخ داد 168 روستا آسيب ديد که ظرف سه روز آب شرب روستاها وصل شد اما در سيل اخير مشکلات عديده بوجود آمد و تاکنون در بسياري از نقاط راه دسترسي وجود ندارد.
کاکاوند بيان کرد:150هزار نفر در قالب 620 روستا مشکل قطعي آب دارند که اکنون آب 108 روستا وصل شد.
وي با اشاره به اينکه 35 کيپ اجرايي عمليات اجرايي تامين آب شرب را برعهده دارند، گفت: پيش بيني مي شود يکهزارو 300ميليارد ريال خسارت به تاسيسات آب شرب روستايي وارد شده است.
مدير شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان ادامه داد: 35 تانکر آبرسان همچنين 20 کيلومتر لوله از استان هاي يزد، فارس، سيستان و بلوچستان، البرز، تهران و آذربايجان شرقي به لرستان ارسال شد.
وي اضافه کرد: آب بسته بندي، لوله و اتصالات، موتور ديزل، ژنراتور برق و تانکر سيار نياز داريم همچنين اکيپ هاي اجرايي بخصوص جوشکار و لوله کش بايد به لرستان اعزام شوند.
کاکاوند افزود: در صورت دسترسي به راه هاي روستاي ظرف مدت يک هفته آب شرب روستاهاي لرستان وصل مي شود.
اوج فعاليت اين سامانه از ابتداي هفته جاري آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت بارش هاي سيل آسايي که چندين رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالي بيدار و روانه شهر و روستاهاي استان کرده است.
دوشنبه 12 فروردين سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان هاي دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگني طغيان کرده، سد مروک دورود سرريز کرده و برخي سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرريز هستند و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شد، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسي ندارند و تاکنون نيز شرايط جوي اجازه پرواز هاي امدادي به اين مناطق را نداده است.
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه کشکان از حدود 24 ساعت گذشته لحظات سخت و جدال نفس گيري با سيلاب داشتند و ديشب را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امکاناتي در پشت بام منازل يا کوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، تنها در يک مورد بالگرد امدادي ايلام موفق به حضور در منطقه و نجات حدود 15 نفر شد که براي فرار ازسيلاب در پشت بام منازل پناه گرفته بودند.
از نخستين ساعات امروز 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يک راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرساني به مردم آغاز شده است
3210/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت