Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:06:47 GMT

رمزگشایی رابطه بین وزن بالا و سرطان لوزالمعده

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۶۷۸

رمزگشایی رابطه بین وزن بالا و سرطان لوزالمعده

به گزارش خبرنگار مهر، یافته‌ها نشان می‌دهد وزن اضافی می‌تواند موجب افزایش ریسک مرگ ناشی از سرطان لوزالمعده بیش از حد تصور شود.

«اریک جاکوبس»، سرپرست تیم تحقیق از انجمن سرطان آمریکا، در این باره می‌گوید: «نرخ ابتلاء به سرطان لوزالمعده از اوایل دهه ۲۰۰۰ به طور مداوم در حال افزایش است.»

طبق گزارش محققان، سرطان لوزالمعده نوع بی نهایت کُشنده سرطان است که احتمال بقا ۵ ساله آن، تنها ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است.

در این مطالعه، داده‌های ۹۶۳,۳۱۷ بزرگسال آمریکایی بدون سابقه سرطان بررسی شد. تمامی شرکت کنندگان در شروع مطالعه وزن و قدشان را گزارش کرده بودند.

مطالعه نشان داد در طول پیگیری وضعیت افراد، ۸۳۵۴ شرکت کننده به دلیل سرطان لوزالمعده جان شأن را از دست دادند.

به گفته محققان، شاخص توده بدنی بالاتر با افزایش ریسک مرگ ناشی از سرطان لوزالمعده مرتبط است، اما این میزان افزایش برای افراد دارای اضافه وزن در سنین جوانی بیشتر است.

محققان تاکید می‌کنند باید برای توقف روند افزایشی نرخ ابتلاء به سرطان لوزالمعده از اضافه وزن در کودکان و افراد بزرگسال جوان پیشگیری کرد.

کد خبر 4580665

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان لوزالمعده سرطان پانکراس چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!